(fot. Audi)

Audi na CES: inteligentne samochody i wyświetlacz head-up w 3D

Na targach CES 2020 pojawił się niemiecki producent z Ingolstadt. Audi przedstawiło kilka rozwiązań, które w przyszłości mogą trafić do wnętrz samochodów.

Audi Intelligence Experience

Jedną z głównych atrakcji jest autonomiczny samochód Audi AI:ME. Nie jest to model przeznaczony do masowej produkcji, a wyłącznie wizja miejskiego pojazdu przyszłości. AI:ME został zaprezentowany już wcześniej, więc dziś skupimy się na wybranych funkcjach, które dokładniej umówiono na CES.

Audi AI:ME (fot. Audi)

Jednym z celów Audi jest uczynienie samochodów bardziej intuicyjnymi, co ma odbyć się m.in. przez uczenie się zachowań użytkownika. Firma zaznacza, że już dziś dostępne modele oferują systemy, które potrafią wychwycić pewne wzorce. Przykładowo nawigacja zapisuje preferowane miejsca docelowe, łączy je z datą, godziną oraz aktualną sytuacją na drodze i na podstawie tych danych wyznacza sugerowane trasy.

 

Kolejnym krokiem ma być wprowadzenie bardziej rozbudowanego systemu. Samochód będzie również analizował, a następnie zapisywał używane funkcje i ustawienia. Począwszy od pozycji fotela, ustawień mediów i prowadzenia przez nawigację, aż po temperaturę i zapach we wnętrzu. Po zajęciu miejsca kierowcy, Audi automatycznie dostosuje się do konkretnego użytkownika. Co więcej, pod uwagę ma być brane nawet samopoczucie – na podstawie stylu jazdy i analizy organizmu.

Duży ekran i lepszy wyświetlacz head-up

Audi w Las Vegas pochwaliło się jeszcze ekranem, który w wybranych fragmentach może stać się przezroczysty, aby zapewnić podgląd drogi. Ma on 15 cm wysokości, 122 cm szerokości i jest częściowo wbudowany w deskę rozdzielczą. Ekran składa się z dwóch warstw – przezroczystego wyświetlacza OLED i czarnej warstwy, dającej efekt głębokiego odcienia czerni. Może on posłużyć do wyświetlania najważniejszych danych o jeździe, a także interfejsu całego oprogramowania.

Kolejną atrakcją jest usprawniony wyświetlacz head-up, który na przedniej szybie może dostarczać wskazań w 3D i rozszerzonej rzeczywistości. Technologia została opracowana wraz z Samsungiem i działa podobnie, jak generowanie obrazu 3D w telewizorach. Udało się osiągnąć efekt unoszenia obiektów 8-10 metrów od oka kierowcy, dzięki czemu oczy, przyzwyczajone do patrzenia w dal, nie muszą ciągle zmieniać akomodacji.

Polecamy również:

Sony Vision-S – koncept elektrycznego samochodu od twórców PlayStation

źródło: materiały prasowe