Osoby używające Opery na komputerze mają już dostęp do wersji 60. Jak twierdzą sami twórcy, to wydanie przeglądarki zostało przygotowane z myślą o Web 3.0. Teraz aktualizacji doczekała się natomiast wersja na urządzenia działające pod kontrolą Androida, aczkolwiek zmian jest mniej niż na desktopie. Mimo tego, warto im poświęcić chwilę, bowiem jedna z funkcji może okazać się całkiem przydatna.
Nowa Opera na Androida – oto najważniejsze zmiany
Przeglądarka Opera w wydaniu na Androida została zaktualizowana do wersji 52. Jedną z głównych nowości jest możliwość zapisywania stron do PDF. Opera wskazuje, że funkcja może być przydatna, gdy przykładowo musimy wydrukować bilet lub posiadać offline rezerwację wykonaną przez stronę internetową. Nowa opcja dostępna jest w menu ukrytym pod trzema pionowymi kropkami.
Dodatkowo, obok opcji zapisu do PDF, pojawiła się możliwość szybkiego dostępu do funkcji drukowania strony. Aby z niej skorzystać, należy otworzyć menu udostępniania – odpowiednia pozycja powinna być widoczna.
Owszem, z obu opcji można już korzystać na wielu konkurencyjnych przeglądarkach. Opera z pewnością nie wprowadza teraz innowacyjnego rozwiązania. Cieszy jednak fakt, że twórcy wreszcie zdecydowali się dodać te dość podstawowe funkcje.
Usprawnienia zostały wprowadzone także w ekranie otwartych kart. Całość ma wyglądać teraz lepiej, a korzystanie ma być wygodniejsze. Twórcy dodają, że ulepszyli też przełączanie się pomiędzy kartami i dodawanie zakładek.
Nowa wersja to również poprawa stabilności i usunięcie znalezionych błędów. Drobne poprawki dotyczą chociażby wbudowanej funkcji VPN. Aktualizacja powinna być już dostępna za pośrednictwem sklepu Google Play.
Opera ciągle otrzymuje nowe funkcje, ale konkurencja jest naprawdę silna
Użytkownicy Opery raczej nie mogą narzekać na brak nowości, bowiem przeglądarka jest intensywnie rozwijana. Konkurencja pod tym względem jednak nie odstaje. Chociażby Google Chrome otrzymał ostatnio tryb nocny i kilka innych usprawnień. Nie powinno więc dziwić, że mimo wspomnianego szybkiego rozwoju, Opera ma problem z dotarciem do większej liczby użytkowników – po prostu konkurencja jest naprawdę silna. Jak wskazują dane StatCounter, Opera na urządzeniach mobilnych ma tylko 2,92%. Z kolei Chrome zdominował rynek z wynikiem 59,43%.
Źródło: Opera