Premium Mobile logo
fot. Premium Mobile S.A.

Premium Mobile traci dziesiątki milionów, ale nie zamierza zwijać się z rynku

Gwiazda Premium Mobile świeci bardzo jasno na polskim rynku telekomunikacyjnym. Przez wiele kwartałów operator ten brylował w rankingach dotyczących liczby przeniesionych numerów, co oznacza, że baza jego klientów szybko się powiększa. Z raportu finansowego za 2018 wynika jednak, że jest to okupione ogromnymi kosztami.

Polski rynek telekomunikacyjny jest wyjątkowo konkurencyjny. I o ile jest to świetna sytuacja z punktu widzenia klienta, to dla samych operatorów już niekoniecznie, bowiem muszą zaoferować dużo za niedużo, a jednocześnie ponosić ogromne koszty działalności. I jeszcze na tym wszystkim zarobić. Ostatnie podwyżki u największych telekomów nie są więc przypadkowe.

Oferta Premium Mobile

Oferta Premium Mobile jest dość prosta: operator sprzedaje cztery abonamenty komórkowe (FreedomPL za 16,70 zł, Freedom1 za 19,90 zł, Freedom2 za 24,70 zł, Freedom3 za 29,70 zł) i dwa pakiety internetu mobilnego (FreedomNET 25 za 24,70 zł, FreedomNET DOM za 49,90 zł). Do tego przygotowano także ofertę rodzinną, dzięki której można zaoszczędzić w przypadku wzięcia kilku abonamentów.

Oferta Premium Mobile na tle propozycji innych operatorów wygląda bardzo korzystnie (aczkolwiek trudno nazwać ją bezkonkurencyjną), więc nie dziwne, że do grona klientów tej sieci dołącza tak dużo osób. W tym miejscu warto przypomnieć, że – jeśli chodzi o samo przenoszenie numerów – w 2018 roku pozyskała ona najwięcej użytkowników netto, bo ponad 55 tysięcy.

Podsumowanie przenoszenia numerów w 2018 roku. Liderem nie jest nikt z tzw. Wielkiej Czwórki

Wyniki finansowe Premium Mobile za 2018 rok

Jak wynika z przesłanego do KRS sprawozdania finansowego za 2018 rok, przychody Premium Mobile wyniosły 28,9 mln złotych i były aż o 87% wyższe niż w roku poprzednim (2017). Z kolei przychody z samych usług telekomunikacyjnych osiągnęły wartość 23,86 mln złotych, co również oznacza wzrost o 87% rok do roku.

W 2018 roku koszty działalności operacyjnej także jednak wzrosły – do niemal 48,8 mln złotych (wzrost o 64% względem 2017 roku). Po dodaniu innych kosztów okazuje się, że w zeszłym roku Premium Mobile zanotowało 20,5 mln złotych straty operacyjnej i 20,8 mln złotych straty netto.

Mimo że sytuacja finansowa wydaje się daleka od idealnej, zarząd sieci jest przekonany, że operator posiada wystarczające środki finansowe, aby kontynuować swoją działalność przez przynajmniej kolejnych 12 miesięcy. To dobra wiadomość, ponieważ oferta Premium Mobile jest jedną z najkorzystniejszych na rynku i operator nie powinien mieć problemu, aby zachęcić do niej kolejne osoby.

Źródło: KRS przez TELKO.in