Powstaje specjalny smartfon dla TikToka. Od aplikacji społecznościowej do sprzedaży sprzętu?

Powstaje specjalny smartfon dla TikToka. Od aplikacji społecznościowej do sprzedaży sprzętu?

Bytedance, właściciel TikToka, ma za sobą kilka bardzo pracowitych miesięcy. Aplikacja jest jednym z najczęściej pobieranych programów mobilnych na naszej planecie, a firma ma w zanadrzu jeszcze kilka innych szalonych pomysłów. Między innymi chce wyprodukować własnego smartfona.

Bytedance z siedzibą w Pekinie ma naprawdę ambitne plany. Lista aplikacji, które chce uruchomić w przyszłości, wciąż się wydłuża. Aktualnie właściciel TikToka zamierza wprowadzić na rynek program Lark, który ma być konkurencją dla Slacka, pracuje nad komunikatorem Feiliao oraz przymierza się do wystartowania z własną usługą strumieniowania muzyki. Firma wydaje się jednak robić śmiały krok w stronę produkowania własnego sprzętu.

Nie byłaby to pierwsza firma zaczynająca od działalności typowo software’owej, a rozwijająca się w stronę hardware. Taką drogę obrali przecież Microsoft i Google, przy czym są to dwa amerykańskie molochy technologiczne, a Bytedance dopiero niedawno wystrzeliło w górę, jeśli chodzi o rozpoznawalność. Po kilku latach szaleńczego wzrostu nie zamierza się jednak zatrzymywać, a wypróbowanie gruntu na polu urządzeń rynku konsumenckiego może być kolejnym trafionym krokiem.

Powstaje specjalny smartfon dla TikToka. Od aplikacji społecznościowej do sprzedaży sprzętu?
Google Pixel 3a

Poprzedników takiej filozofii działania na Dalekim Wschodzie też nie brakuje. Baidu, Alibaba i Tencent – określani wspólnie jako BAT, ze względu na ich dominację w chińskim świecie technologii – również pracowali nad własnymi nakładkami na Androida, które ułatwiałyby korzystanie z funkcji wyszukiwarki, serwisu aukcyjnego czy WeChata. Giganci ci chętnie inwestują w sprzęt – Alibaba wpompowała w 2016 roku 590 milionów dolarów w Meizu, a Tencent niedawno podjął współpracę z Razerem.

Bytedance też zmierza w tym kierunku, współpracując ze Smartisanem. Chce stworzyć smartfon, na którym już od wyjęcia z pudełka byłyby zainstalowane aplikacje firmy oraz jej partnerów. Nie powinno to być trudne. Trudniejsze będzie utrzymanie zainteresowania na taki dziwny smartfon, bo chiński rynek powoli się nasyca, a klientów odbierają sobie na przemian głównie Huawei, Vivo, Oppo, Xiaomi i Apple. Jeśli właściciele TikToka na poważnie myślą o mobilnym rynku w sensie sprzętowym, to wiedzą też, że nie mogą liczyć na wielki sukces. Ale może nie o to chodzi, a tylko o zwrócenie na siebie większej uwagi? Jeśli taki jest cel, to jest szansa, że Bytedance się uda.

Kim są polscy użytkownicy TikTok – platformy społecznościowej goniącej w statystykach Facebooka i Instagrama?

źródło: TechCrunch