(fot. pexels.com)

TikTok najpopularniejszą aplikacją na iOS. Na Androidzie WhatsApp

Według nowego raportu opublikowanego przez Sensor Tower, przedstawiającego najczęściej pobierane aplikacje w pierwszym kwartale 2019 roku, użytkownicy iPhone’ów najchętniej instalują aplikację TikTok. Z kolei na Androidzie największym zainteresowaniem cieszy się komunikator Facebooka.

Najpopularniejsze aplikacje na iOS

Użytkownicy iUrządzeń w pierwszym kwartale tego roku najczęściej pobierali aplikację należącą do chińskiego ByteDance. Pierwsze miejsce, z wynikiem ponad 30 mln instalacji, zajęła bowiem apka TikTok. Dużą popularnością cieszy się ona wśród młodych użytkowników, najpewniej znudzonych Snapchatem czy Instagramem, nie mówiąc już o Facebooku, na którym konta coraz częściej mają ich rodzice.

(fot. Sensor Tower)

Dużym zainteresowaniem cieszą się też usługi Google. W pierwszej dziesiątce znalazły się trzy aplikacje firmy z Mountain View – YouTube, Mapy Google i Gmail. Z kolei trzynasta pozycja należy do Google Chrome. Jak widać, właściciele iPhone’ów i iPadów niekoniecznie stawiają wyłącznie na rozwiązania Apple, jak przeglądarka Safari czy domyślnie dostępny klient poczty.

Równie dobrze wypadł Facebook, który może pochwalić się aż czterema aplikacjami w TOP 10. Największą liczbę pobrań osiągnął Instagram, następny jest WhatsApp, a później mamy Messengera i główną apkę Facebooka.

A jak lista wygląda na Androidzie?

Jak wskazują statystyki udostępnione przez StatCounter, Android ma aktualnie prawie 75% udziałów na rynku smartfonów. Z kolei iOS musi zadowolić się wynikiem na poziomie prawie 23%. Nic więc dziwnego, że Sklep Play generuje znacznie większe wyniki pobrań aplikacji. Przykładowo najpopularniejszy WhatsApp osiągnął w pierwszym kwartale prawie 200 mln instalacji. Trzeba przyznać, że imponujący rezultat.

(fot. Sensor Tower)

Aplikacja TikTok, ciesząca się największą popularnością na iOS, na platformie Google musi pogodzić się z trzecim miejscem i zauważalną różnicą względem pierwszego WhatsAppa i drugiego Messengera. Brak aplikacji Google, z wyjątkiem YouTube, YouTube Music i YouTube Kids, nie powinien być zaskoczeniem – większość usług dostarczana jest od razu na smartfonie.

Facebook także na Androidzie radzi sobie po prostu świetnie. Pierwsza piątka składa się z aż czterech apek firmy Marka Zuckerberga – WhatsApp, Messenger, Facebook i Instagram.

Android vs. iOS – liczba pobrań aplikacji. (fot. Sensor Tower)

Co ciekawe, mimo zauważalnie lepszych statystyk Androida dotyczących liczby pobrań aplikacji, to jednak App Store przynosi większy przychód. W 2018 roku sklep Apple wygenerował 46,8 mld dolarów. Z kolei Sklep Play przyniósł przychód na poziomie 24,8 mld dolarów.

źródło: Sensor Tower (1), Sensor Tower (2), StatCounter