Nowa aplikacja twórców Tik Toka może być kolejnym hitem społecznościowym

ByteDance jest najbardziej wartościowym startupem na świecie, mającym w swoim portfolio popularną aplikację Tik Tok. Firma ogłosiła start nowego serwisu: Feiliao (飞聊), co w tłumaczeniu na angielski brzmi Flipchat.

Nowa aplikacja jest swego rodzaju wariacją na temat wiadomości błyskawicznych. Zachęca użytkowników do tworzenia grup czatu, które gromadziłyby miłośników jednego hobby czy upodobań. Nadaje się więc do tworzenia miejsca, w którym z łatwością podzielimy się memami dotyczącymi naszego ulubionego serialu lub najnowszymi informacjami o ukochanych celebrytach. Oczywiście w grupach zainteresowań możemy też znaleźć członków swojej rodziny i znajomych, i dzielić się z nimi swoim codziennym życiem.

Na razie aplikacja Flipchat dostępna jest tylko na rynku chińskim, ale biorąc pod uwagę wielką popularność Tik Toka, który został najczęściej pobieranym programem na smartfony z systemem iOSByteDance nie będzie powstrzymywał się przed wprowadzeniem apki do innych krajów. Pojawiła się ona zaledwie cztery miesiące po wprowadzeniu na chiński rynek aplikacji Duochan, która zasadą działania bardzo przypomina Snapchata.

Podczas gdy klienci szeroko pojętego Zachodu mogą wybierać między różnymi platformami i produktami, jeśli chodzi o aplikacje społecznościowe i komunikatory, ludzie mieszkający w Chinach są skazani na zaledwie kilku gigantów branży mobilnej. Chcąc sprzedać coś przez internet, trzeba posłużyć się aplikacją od Alibaby lub Tencent, a dział rozrywki i treści społecznościowych kontrolowany jest przez Tencent (właściciela WeChata) oraz ByteDance właśnie.

WeChat stał się aplikacją „do wszystkiego”. 1,1 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie może za jej pośrednictwem płacić rachunki, zamawiać żywność czy rezerwować bilety. Flipchat bardziej przypomina rozwiniętego Reddita niż Facebooka, i to na takim polu ByteDance będzie chciało zainteresować klienta. A że social media to bardzo intratny biznes, przekonali się już właściciele tych sieci społecznościowych, którym udało się zbudować na ich bazie całe imperia.

źródło: The Verge