Użytkownicy iPhone’ów nie są aż tak lojalni, jak sądziliśmy. Sporo z nich sięga po smartfony z Androidem

Czy kupno iPhone’a sprawi, że nie będziemy już myśleć o jakimkolwiek innym smartfonie? Okazuje się, że niekoniecznie. Spory procent właścicieli sięga po urządzenia z Androidem.

Sprzęt Apple potrafi uzależnić

Nie brakuje osób, które – myśląc o zakupie droższego smartfonu – wybierają wyłącznie iPhone’a… nawet nie patrząc na urządzenia innych producentów. Co więcej, dla wielu osób kupno smartfona z Cupertino było początkiem mocniejszego wejścia w cały „ekosystem” Apple. Obecnie posiadają również Apple Watcha, MacBooka czy słuchawki AirPods.

Najwierniejsi fani zmieniają iPhone’y co roku – nawet, jeśli różnice pomiędzy poszczególnymi generacjami są znikome. Jak pokazują raporty sprzedaży, Apple raczej nie ma powodów do narzekania. Smartfony z najbardziej rozpoznawalnym logo sprzedają się wyśmienicie.

Nie każdy jednak właściciel iPhone’a zostaje z Apple w stałym związku. Nie brakuje bowiem osób, które chociażby nie muszą mieć koniecznie iOS, więc przy zmianie smartfona sięgają po Samsunga, Xiaomi czy Huawei. Potwierdzają to dane opublikowane przez firmę Tima Cooka.

Ponad jedna czwarta użytkowników sięgnęła po smartfon z Androidem

Jak wynika z danych przedstawionych przez Apple, pokazujących lojalność klientów, od 12% do 26% użytkowników iPhone’ów przeszło na smartfony konkurencji między trzecim kwartałem 2019 roku a trzecim kwartałem 2020 roku. Co prawda, firma z Cupertino w raporcie nie wymienia Androida z nazwy, ale możemy mieć pewność, że chodzi właśnie o urządzenia z systemem operacyjnym rozwijanym przez Google.

iPhone dane lojalność
(fot. Ben Bajarin)

Najgorszy okres obejmuje pierwszą połowę 2020 roku. Wówczas 26% osób nie wykazało lojalności. Poprawa nastąpiła dopiero w trzecim kwartale tego roku, co najpewniej wynika z dużego zainteresowania iPhone’ami z linii 12.

Apple nie ma jednak żadnych powodów do obaw. Smartfony z Cupertino sprzedają się bardzo dobrze, a „Dwunastki” są prawdziwym hitem. Należy jeszcze dodać, że lojalność na poziomie 88% (Q3 2020) to wynik, którego mogą pozazdrościć inni producenci.

Samsung, Motorola czy Xiaomi nie mają aż tylu wiernych użytkowników, a mocna i liczna konkurencja w świecie Androida, sprawia, że wiele osób nie jest mocno przywiązana do konkretnej marki.