Porsche Taycan Cross Turismo – rodzinny elektryk, który sprawdzi się również na torze

(fot. Porsche)

Producent ze Stuttgartu pochwalił się nowym elektrykiem, który ma charakteryzować się większą praktycznością niż podstawowy Taycan. Oto Porsche Taycan Cross Turismo.

Elektryczne kombi, które sprawdzi się nie tylko w mieście czy autostradzie

Ortodoksyjni fani Porsche w ciągu ostatnich lat musieli pogodzić się z nową polityką firmy. Owszem, z jednej strony wciąż producent sprzedaje fenomenalny model 911, ale z drugiej coraz wyraźniej opiera swoją działalność na SUV-ach i Panamerze. Ponadto, w ofercie pojawiają się hybrydy plug-in, a także samochody w pełni elektryczne.

(fot. Porsche)

Pierwszym, współczesnym elektrykiem z logo Porsche jest Taycan, który okazał się sporym hitem. W zeszłym roku sprzedał się on w 20 tys. egzemplarzy. Liczba na tle popularnych samochodów nie robi wrażenia, ale należy zaznaczyć, że mamy do czynienia z elektrykiem, i to naprawdę drogim.

Niewykluczone, że zaprezentowany właśnie model Porsche Taycan Cross Turismo powtórzy ten sukces, a nawet osiągnie większą sprzedaż. W końcu, zachowuje on sporo najlepszych cech zwykłego Taycana, do których dokłada odczuwalnie większą praktyczność.

(fot. Porsche)

Mamy do czynienia z elektrycznym kombii, które pozwoli na rodzinny wyjazd, ale również na zabawę na torze. Rozstaw osi pozostał niezmieniony, chociaż Cross Turismo jest nieznacznie większy. Dodatkową przestrzeń odczują przede wszystkim pasażerowie siedzący z tyłu, a to za sprawą inaczej poprowadzonej linii dachu.

(fot. Porsche)

Wcześniej wspomniałem, że Porsche Taycan Cross Turismo sprawdzi się również poza miastem i autostradami. Zaletą będzie tutaj przede wszystkim zwiększony prześwit, który z opcjonalnym pakietem może wzrosnąć o 30 mm. Z pewnością nie należy traktować nowego Porsche jako auta terenowego, ale dodatkowe centymetry mogą okazać się przydatne chociażby podczas przejazdu polną drogą.

Porsche Taycan Cross Turismo – osiągi, zasięg i cena

Niezależnie od wybranego wariantu, na pokładzie zawsze będzie znajdował się pakiet akumulatorów o pojemności 93,4 kWh. Natomiast poszczególne wersje różnią się przede wszystkim mocą i zasięgiem. Przedstawiają się one następująco:

(fot. Porsche)

Pierwsze egzemplarze Porsche Taycan Cross Turismo w salonach mają pojawić się latem 2021 roku. Ceny bazowego wariantu w Niemczech będą startować od 93635 euro. Polski cennik nie został jeszcze ujawniony.

Exit mobile version