(fot. Porsche)

Porsche Taycan Cross Turismo – rodzinny elektryk, który sprawdzi się również na torze

Producent ze Stuttgartu pochwalił się nowym elektrykiem, który ma charakteryzować się większą praktycznością niż podstawowy Taycan. Oto Porsche Taycan Cross Turismo.

Elektryczne kombi, które sprawdzi się nie tylko w mieście czy autostradzie

Ortodoksyjni fani Porsche w ciągu ostatnich lat musieli pogodzić się z nową polityką firmy. Owszem, z jednej strony wciąż producent sprzedaje fenomenalny model 911, ale z drugiej coraz wyraźniej opiera swoją działalność na SUV-ach i Panamerze. Ponadto, w ofercie pojawiają się hybrydy plug-in, a także samochody w pełni elektryczne.

Reklama
Porsche Taycan Cross Turismo
(fot. Porsche)

Pierwszym, współczesnym elektrykiem z logo Porsche jest Taycan, który okazał się sporym hitem. W zeszłym roku sprzedał się on w 20 tys. egzemplarzy. Liczba na tle popularnych samochodów nie robi wrażenia, ale należy zaznaczyć, że mamy do czynienia z elektrykiem, i to naprawdę drogim.

Niewykluczone, że zaprezentowany właśnie model Porsche Taycan Cross Turismo powtórzy ten sukces, a nawet osiągnie większą sprzedaż. W końcu, zachowuje on sporo najlepszych cech zwykłego Taycana, do których dokłada odczuwalnie większą praktyczność.

Porsche Taycan Cross Turismo
(fot. Porsche)

Mamy do czynienia z elektrycznym kombii, które pozwoli na rodzinny wyjazd, ale również na zabawę na torze. Rozstaw osi pozostał niezmieniony, chociaż Cross Turismo jest nieznacznie większy. Dodatkową przestrzeń odczują przede wszystkim pasażerowie siedzący z tyłu, a to za sprawą inaczej poprowadzonej linii dachu.

Porsche Taycan Cross Turismo
(fot. Porsche)

Wcześniej wspomniałem, że Porsche Taycan Cross Turismo sprawdzi się również poza miastem i autostradami. Zaletą będzie tutaj przede wszystkim zwiększony prześwit, który z opcjonalnym pakietem może wzrosnąć o 30 mm. Z pewnością nie należy traktować nowego Porsche jako auta terenowego, ale dodatkowe centymetry mogą okazać się przydatne chociażby podczas przejazdu polną drogą.

Porsche Taycan Cross Turismo – osiągi, zasięg i cena

Niezależnie od wybranego wariantu, na pokładzie zawsze będzie znajdował się pakiet akumulatorów o pojemności 93,4 kWh. Natomiast poszczególne wersje różnią się przede wszystkim mocą i zasięgiem. Przedstawiają się one następująco:

  • Taycan 4 Cross Turismo – 380 KM (476 KM w trybie Launch Control), przyspieszenie 0-100 km/h w 5,1 sekundy, prędkość maksymalna 220 km/h, zasięg 389-456 km (według WLTP).
  • Taycan 4S Cross Turismo – 490 KM (571 KM w trybie Launch Control), przyspieszenie 0-100 km/h w 4,1 sekundy, prędkość maksymalna 240 km/h, zasięg 388-452 km (według WLTP).
  • Taycan Turbo Cross Turismo – 625 KM (680 KM w trybie Launch Control), przyspieszenie 0-100 km/h w 3,3 sekundy, prędkość maksymalna 250 km/h, zasięg 395-452 km (według WLTP).
  • Taycan Turbo S Cross Turismo – 625 KM (761 KM w trybie Launch Control), przyspieszenie 0-100 km/h w 2,9 sekundy, prędkość maksymalna 250 km/h, zasięg 388-419 km (według WLTP).
Porsche Taycan Cross Turismo
(fot. Porsche)

Pierwsze egzemplarze Porsche Taycan Cross Turismo w salonach mają pojawić się latem 2021 roku. Ceny bazowego wariantu w Niemczech będą startować od 93635 euro. Polski cennik nie został jeszcze ujawniony.