Jakie smartfony kupowaliśmy w Polsce w pierwszej połowie 2019 roku?

Jakie smartfony kupowaliśmy w Polsce w pierwszej połowie 2019 roku?

Przede wszystkim z dużym wyświetlaczem i w atrakcyjnej cenie

Poznaliśmy już listę największych producentów smartfonów w Polsce – pierwszy jest Samsung, druga pozycja należy do Huawei, a podium zamyka Xiaomi. Natomiast teraz, dzięki raportowi GfK, dowiedzieliśmy się, jakie cechy decydują o wyborze konkretnego urządzenia.

Jakie smartfony preferują klienci w Polsce?

W pierwszej połowie 2019 roku już prawie połowa wszystkich sprzedanych smartfonów miała wyświetlacz o przekątnej powyżej 6 cali, podczas gdy w roku ubiegłym stanowiły one niespełna 3%. Nadal obserwowany jest wzrost również innych parametrów w kupowanych urządzeniach – liczba obiektywów, pojemność akumulatora oraz przestrzeń na pliki i pamięć operacyjna.

Niewątpliwie na wybory Polaków, poza technologią, ma wpływ także cena urządzeń mobilnych. Choć w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku obserwowany jest nieznaczny wzrost średniej ceny kupowanych telefonów, to w przypadku smartfonów z ekranem powyżej 6 cali spadła ona prawie o połowę. Warto jeszcze zauważyć, że w Polsce, w porównaniu z krajami Europy Zachodniej, nadal większą popularnością cieszą się produkty z niższych półek cenowych.

W pierwszej połowie 2019 roku konsumenci wydali na smartfony 210 mld euro

Według raportu opublikowanego przez GfK, w okresie od stycznia do czerwca tego roku, konsumenci na całym świecie zakupili smartfony warte 210 mld euro. Liczby są więc naprawdę imponujące i w przyszłości mogą być jeszcze wyższe. Owszem, sprzedaż smartfonów zaczęła zwalniać, a w wybranych okresach stoi w miejscu, ale kupujemy urządzenia o coraz wyższej specyfikacji.

iPhone XR najpopularniejszym smartfonem pierwszej połowy 2019 roku

Urządzenia wyposażone w wyświetlacz o przekątnej 6-7 cali, aparat 20 MP+ i pamięć 128 GB+ odpowiadały za 16% przychodów sektora w pierwszej połowie 2019 roku, czyli 33 mld euro. W analogicznym okresie ubiegłego roku odsetek ten wynosił zaledwie 3%.

Jak wskazują dane GfK, wśród pożądanych cech niezmiennie znajduje się dobra kamera, która ma zapewniać wysoką jakość zdjęć i filmów. Nie powinno to nikogo dziwić, bowiem dla wielu osób smartfon stał się głównym lub nawet jedynym aparatem.

Ważna jest nie tylko sama jakość zdjęć, ale także liczba obiektów w głównej, umieszczonej z tyłu kamerze. Modele z dwoma obiektywami odpowiadały bowiem za połowę globalnej wartości sprzedaży. Rośnie również sprzedaż urządzeń z trzema obiektywami – zapewniły one 20% wartości rynku (wzrost z 1% w analogicznym okresie ubiegłego roku).

Dwie trzecie kupowanych na całym świecie smartfonów jest obecnie wyposażonych w ośmiordzeniowe procesory – to o 6% więcej niż w roku 2018. Jeśli zaś chodzi o taktowanie, to 18% modeli sprzedanych w 2019 roku osiąga wynik na poziomie 2,5-2,8 GHz.

Polecamy również:

Samsung pozostaje największym producentem smartfonów na świecie. Za nim Huawei i Apple

źródło: GfK