Poczta Polska kurier
Poczta Polska kurier (fot. Poczta Polska)

Poczta Polska ramię w ramię z Pocztą Chińską. Paczka z AliExpress powinna przyjść jeszcze szybciej

Poczta Polska dostarcza zdecydowaną większość przesyłek z Chin. AliExpress co prawda pozwala odbierać zamówienia w Paczkomatach InPost, ale jednocześnie nie ma publicznie dostępnych danych na temat popularności tej usługi. Poczta Polska poinformowała o zawarciu kolejnej umowy z Pocztą Chińską, dzięki czemu paczki z Państwa Środka powinny docierać do klientów jeszcze szybciej.

Poczta Polska dostarczy przesyłki z Chin jeszcze szybciej

Partnerstwo z China Post Group należy do grupy tych strategicznych, ponieważ Chiny są aktualnie największym partnerem handlowym Unii Europejskiej. Każdego dnia do Polski trafiają ogromne ilości przesyłek, z których część jest redystrybuowana do innych krajów Wspólnoty.

Kolejna umowa, rozszerzająca zakres współpracy z Pocztą Chińską, ma zapewnić rozwój wymiany pocztowej przychodzącej drogą kolejową z Chin do Europy. Ponadto dzięki niej Poczta Polska zwiększy wolumeny, które będzie dostarczać do innych krajów na Starym Kontynencie.

Poczta Polska Poczta Chińska współpraca
źródło: Poczta Polska

Według deklaracji Poczty Polskiej, „celem współpracy jest podniesienie efektywności usług świadczonych przez polskiego operatora i szybsze dostarczenie przesyłek do klientów”, ale też zwiększenie przychodów z obsługi tych, które będą redystrybuowane do innych krajów na Starym Kontynencie oraz zwiększenie udziałów w krajowym i międzynarodowym rynku w sektorze kurierskim.

Dla klientów w Polsce najważniejsza jest jednak deklaracja jeszcze szybszego i sprawniejszego dostarczania przesyłek, zamawianych na chińskich platformach zakupowych, m.in. AliExpress czy Gearbest. To już kolejna współpraca, mająca na celu przyspieszyć dostawę paczek z Chin do Polski – niedawno poinformowano o rozszerzeniu partnerstwa z Cainiao Network, dzięki czemu zamówienie dotrze z Państwa Środka nawet w ciągu 15 dni.

Poczta Polska sortownia listy przesyłka paczka
źródło: Poczta Polska

Należy jednak pamiętać, że zakupy w chińskich sklepach już wkrótce przestaną być tak opłacalne jak do tej pory. Od 1 lipca 2021 roku zacznie bowiem obowiązywać pakiet e-commerce, który w praktyce ma sprawić, że klienci w Polsce (i nie tylko) zapłacą podatek VAT od każdej jednej przesyłki z chińskich platform zakupowych. Jego wysokość będzie zależała od rodzaju towaru i jego wartości.

Na tę chwilę nie wiadomo jednak, jak cały proces ma się odbywać i czy nie wpłynie on negatywnie na czas dostarczania przesyłek. W końcu każdego roku do Polski napływają ich miliony, a teraz każdą trzeba będzie opodatkować, co może zająć trochę czasu.