(fot. Tabletowo.pl)

Przyzwyczajajcie się do nowego wyglądu Facebooka. Stary przestanie być dostępny już niebawem

Facebook długo nastawiał się na odświeżenie interfejsu serwisu. Obecnie nowy wygląd portalu społecznościowego w wersji na komputery osobiste jest sukcesywnie włączany dla kolejnych użytkowników. We wrześniu nie będzie już przed nim odwrotu.

Nowy wygląd Facebooka u coraz większego grona osób

Facebook wprowadza nową szatę graficzną serwisu stopniowo. Kolejne partie użytkowników stykają się z odmienionym, unowocześnionym wyglądem, zbliżającym desktopową wersję Facebooka do jego mobilnych wersji.

Desktopowy tryb ciemny w nowym Facebooku

Nie wszyscy są zadowoleni ze zmian. Choć stary układ przycisków i ikon już od dawna aż prosił się o modyfikacje, część z ulepszeń wcale nie przypadło do gustu tym, którym „nowy Facebook” został już włączony. Ich zdaniem na ekranie wyświetlanych jest zdecydowanie mniej informacji, a sporo miejsca po prostu się marnuje. W konsekwencji, by dotrzeć do niektórych opcji trzeba przeklikiwać się przez kolejne ekrany, podczas gdy w poprzedniej wersji część z nich była „na wierzchu”.

Od września nie wrócisz już do „starego Facebooka”

W tym momencie, nawet jeśli Facebook włączył nam obsługę nowego motywu, możemy z powrotem wrócić do starego wyglądu. Możliwość ta zostanie jednak wyłączona we wrześniu tego roku. Wspomina o tym nowy komunikat, który pojawia się niektórym w serwisie.

(fot. Neowin)

Powiadomienie podkreśla zalety nowego interfejsu: Facebook ma szybciej się ładować, układ funkcji został uproszczony, a czcionka powiększona. Łatwo też włączyć tryb ciemny, dający nieco odpocząć oczom, zwłaszcza wieczorami.

Skoro we wrześniu „stary Facebook” nie będzie dostępny, to w tym momencie nie ma już większego sensu na siłę przełączać się na widok, który pojawiał się od lat po zalogowaniu do serwisu. Jeśli mamy możliwość przetestowania nowej wersji, warto to wykorzystać i przyzwyczajać się do nowego wyglądu Facebooka. Teraz mamy jeszcze jakąś iluzję wyboru.