Instagram
Instagram

Trzy nowe funkcje na Instagramie, ale tylko dwie dla Polaków

Instagram stara się nie pozostawać w tyle, jeśli chodzi o nowe trendy tworzenia treści. Choć w tym momencie najbardziej zyskującym na liczbie użytkowników jest TikTok, to serwis należący do grupy Meta także ma coś dla nas na zimowe wieczory.

Reklama

Coś, z czego skorzystamy w Polsce…

Szef Instagrama, Adam Mosseri, podzielił się ze swoimi obserwatorami na Twitterze kilkoma rzeczami, które możemy już teraz wykorzystać w serwisie społecznościowym. Są wśród nich też takie, które pojawią się w nim dopiero za jakiś czas lub takie, których w naszym regionie możemy nie zobaczyć nigdy.

Pierwsza rzecz to Powtórka, o której już pisaliśmy. Jak sama nazwa wskazuje, chodzi o funkcję zbierającą maksymalnie 10 Relacji w jedną, większą. Można w ten sposób podsumować swój rok na Instagramie. Niewykluczone, że po tym, jak opcja ta zniknie z apki wraz z początkiem 2022 roku, powróci w nieco zmienionej formie nieco później. Szkoda by było, żeby Instagram zrezygnował z niej całkowicie.

Druga funkcja to Reel Visual Replies, dzięki której możemy wyizolować konkretny komentarz i zaprezentować go w 60-sekundowej Rolce. W praktyce najbardziej przyda się ona twórcom, którzy będą mogli w ten sposób odpowiadać na pytania fanów i w ten sposób podbijać nieco zaangażowanie na swoim kanale.

… i coś, z czego nie skorzystamy

Ostatnia funkcja odnosi się do łatwego osadzania swojego profilu na stronach internetowych. Profile Embed zaprezentuje konto w formie przystępnego, zwracającego na siebie uwagę widżetu, zawierającego skrót naszych ostatnich publikacji.

Funkcja ta, przynajmniej na razie, dostępna jest tylko dla Stanów Zjednoczonych. A szkoda, bo taki sposób promowania swojego profilu (tutaj nasz!) byłby naprawdę przydatny także w naszej stronie świata. Niewykluczone, że jeszcze będziemy mieli szansę z niego skorzystać, choć na razie trzeba obejść się smakiem.