instagram
(źródło: Pexels)

Instagram skopiował popularną funkcję z TikToka

Facebook najwidoczniej poczuł oddech cieszącego się dużą popularnością TikToka. Instagram otrzymał funkcję, która jest wyraźnie inspirowana możliwościami konkurencyjnej aplikacji.

Instagram z nowym formatem wideo

Jak informuje serwis TechCrunch, Instagram wprowadził relacje Reels, które pozwalają tworzyć krótkie, maksymalnie 15-sekundowe klipy łączące wideo z muzyką. Właśnie takie treści są niezwykle popularne w konkurencyjnym TikToku i to one przyniosły chińskiej aplikacji duże zainteresowanie wśród młodych odbiorców.

(fot. TechCrunch)

Warto zauważyć, że to nie pierwszy raz, gdy Instagram kopiuje rozwiązania konkurencji. Wcześniej serwis społecznościowy otrzymał zestaw funkcji wyraźnie zbliżonych do możliwości oferowanych przez Snapchata. Celem było m.in. zatrzymanie użytkowników, a także pozyskanie nowych osób korzystających wyłącznie ze Snapa.

Podobnie jak w aplikacji TikTok, użytkownicy Instagrama mogą korzystać z ogromnej biblioteki audio, a także pożyczać muzykę z materiałów udostępnionych przez znajomych, tworząc w ten sposób różne remiksy. Dostępne są również filtry, naklejki i inne efekty, które pozytywnie wpływają na atrakcyjność wideo.

Nowość jest obecnie dostępna wyłącznie w Brazylii na urządzeniach z Androidem i iOS. Niewykluczone jednak, że z czasem, po pozytywnym zakończeniu fazy testowej, funkcja Reels pojawi się u wszystkich użytkowników. W końcu dopiero masowe wdrożenie powinno pozwolić firmie na konkurowanie z TikTokiem, który sporym zainteresowaniem może pochwalić się nie tylko na rodzimym rynku, ale również w Europie.

To już kolejna próba walki z TikTokiem

Facebook ma na koncie inną, oddzielną aplikację, która oferuje opcje podobne do TikToka. Nazywa się ona Lasso i umożliwia tworzenie krótkich wideo z dołączoną ścieżką audio.

Obecnie zarówno Instagram Reels, jaki i Lasso, skierowane są tylko na wybrane rynki. Jak zaznacza Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Facebooka, celem jest zainteresowanie użytkowników w krajach, gdzie TikTok nie zdobył jeszcze silnej pozycji. Dopiero później aplikacje mogą zostać wydane w kolejnych regionach.

Silna pozycja Instagrama jak najbardziej może pozwolić na przyciągnięcie osób, które korzystają z TikToka. Wygrać może chociażby wygoda – wszystkie funkcje w jednej aplikacji. Kolejną zaletą może być ogromna baza użytkowników – Instagram nadal jest popularniejszy.

Polecamy również:

Instagram ukryje polubienia w USA. Nie wszyscy się z tego cieszą

źródło: TechCrunch