Instagram Reels (fot. Instagram)

Instagram Reels – Facebook chce zgarnąć użytkowników TikToka

Facebook oficjalnie ogłosił, że rozpoczyna wprowadzanie nowej funkcji do Instagrama. Użytkownicy otrzymali dostęp Reels, czyli możliwości tworzenia krótkich nagrań z dołączoną ścieżką audio.

To musiało w końcu nastąpić

Imperium Marka Zuckerberga z pewnością poczuło oddech TikToka. Chińska aplikacja społecznościowa szybko zdobyła ogromną popularność, co dobrze widać po zestawieniach najczęściej pobieranych apek z App Store i Google Play. Młodzi użytkownicy może nie porzucili Facebooka czy Instagrama, ale sporą część aktywności w sieci przenieśli właśnie na TikToka.

Instagram Reels.
Instagram Reels w aplikacji na iPhonie (fot. Instagram)

Co więcej postanowił zrobić Facebook? Zastosować technikę, która sprawdziła się już w przypadku Snapchata i innych konkurentów. W związku z tym, że TikTok stał się zbyt duży, aby pozwolić sobie na całkowite przejęcie, ruszyły prace nad wprowadzeniem podobnych funkcji na własną platformę. Pod koniec minionego roku dowiedzieliśmy się, że zespół rozwijający Instagrama rozpoczął prace nad Reels.

Na finalne wydanie nie musieliśmy długo czekać – jak już wspomniałem na początku, nowa funkcja jest teraz wprowadzana. Niewykluczone, że ostatnie decyzje prezydenta Donalda Trumpa, mające na celu zablokowanie lub przejęcie części TikToka, przyspieszyły prowadzone prace. Ewentualne problemy TikToka to w końcu świetna okazja, aby przejąć jego bazę użytkowników.

Instagram Reels – krótkie materiały wideo z dodanym audio

Nowość pozwala na tworzenie krótkich, maksymalnie 15-sekundowych filmików, które następnie można udostępnić znajomym. Działa to podobnie do już dostępnych Relacji. Oczywiście nie zabrakło narzędzi, służących do edycji nagranego materiału.

Instagram Reels.
Instagram Reels w aplikacji na iPhonie (fot. Instagram)

Do filmiku można dodać plik audio, wybierając utwór z biblioteki Instagrama lub rejestrując własny dźwięk. Autorskie audio może być następnie wykorzystane przez innych użytkowników w ich własnych relacjach. Mamy jeszcze efekty AR, opcję ustawienia prędkości odtwarzanego materiału i kilka innych rozwiązań, mających w założeniach podnieść atrakcyjność wideo.

Instagram Reels wdrażany jest w mobilnych aplikacjach, zarówno na Androidzie, jak i na urządzeniach działających pod kontrolą iOS. W pierwszej fazie funkcja będzie ograniczona do wybranych krajów. Z czasem jednak jest dostępność powinna być poszerzana o kolejne regiony.