Ekran logowania na Instagram
(źródło: 9to5Mac)

Chcesz dodać link w opisie postu na Instagramie? Przygotuj się, że będziesz musiał za to zapłacić

Dotychczas Instagram był żyłą złota dla różnego rodzaju influencerów. Bez ponoszenia żadnych kosztów, zyskiwali ogromne środki pieniężne. Taka sytuacja może niedługo ulec zmianie, bo Facebook planuje wprowadzić do tej aplikacji opłatę za umieszczenie linku w opisie zdjęcia bądź filmu.

Instagram zabierze część zysku

Jak donoszą zagraniczne media, Facebook poważnie rozważa dodanie do Instagrama możliwości wygenerowania linku w opisie zdjęcia bądź filmu. Dotychczas nie było to możliwe i influencerzy musieli przekierowywać użytkowników ze zdjęcia do linku w swoim tzw. bio. Teraz taka sytuacja może przestać występować.

Jest w tym jednak pewien haczyk. Dodanie linku do zdjęcia nie będzie darmowe. Przynajmniej tak twierdzą osoby, które już widziały jak ma to działać. Patent, który został odnaleziony przez Mike’a Murphy’ego, pokazuje, że przy próbie dodania linku, aplikacja poprosi nas o opłatę za jego aktywację.

Instagram chce wprowadzić opłaty za aktywację linków
Patent pokazujący działanie opłaty za aktywację linku w aplikacji giganta z Menlo Park (fot. via The Verge)

Wchodząc w aspekty bardziej techniczne, system pobierania opłaty za link będzie wyglądał następująco: jeśli system wykryje obecność ciągu znaków, identyfikującego konkretny adres, poprosi użytkownika o uiszczenie opłaty za jego aktywację. Jeśli użytkownik nie zdecyduje się na zapłatę, link nie zostanie aktywowany.

Odnosząc się do patentu, opłata za aktywację linku ma wynosić 2 dolary, jednak kwota ta może jeszcze nie raz ulec zmianie. Mimo wszystko, taka kwota nie powinna zmienić sytuacji na rynku influencerów, dla których ta kwota będzie znikoma, a pozwoli uzyskać realne korzyści.

Zresztą, dla samego Tabletowo możliwość dodawania klikalnych linków w opisach postów na Instagramie by się mocno przydało ;) Pamiętajcie, by śledzić nas tutaj!

Oczywiście nie mamy pewności czy taka zmiana znajdzie się oficjalnie w aplikacji Instagram. Na świecie codziennie pojawia się mnóstwo patentów, jednak nie wszystkie z nich na koniec ujrzą światło dzienne. To, czy Facebook wprowadzi opłaty za aktywację linków w opisach na Instagramie, pozostaje tajemnicą.

Pokazuje to jednak, w jaką aplikację zmierza Facebook: jeszcze większej komercjalizacji swojej aplikacji.