Choć każdy produkt firmy Meta oferuje bardzo szeroką funkcjonalność, to wciąż niektóre funkcje dostępne są tylko na wybranych platformach. Najwięcej zdecydowanie oferuje ich Facebook, ale wkrótce Instagram może wzbogacić się o „czat społecznościowy”, który z pewnością ma duże szanse cieszyć się sporą popularnością. Trwają już testy tego rozwiązania.
Instagram testuje „czat społecznościowy”
Deweloper Alessandro Paluzzi regularnie ujawnia funkcje, testowane na Instagramie (i nie tylko). Jego najnowszym odkryciem są „czaty społecznościowe”. Na udostępnionym przez niego zrzucie ekranu przywoływanej funkcji można zobaczyć informację, że każdy może dołączyć i wysyłać wiadomości na czacie społecznościowym, a sam czat może „pomieścić” nawet 250 osób.
Administratorzy czatu społecznościowego będą mogli usuwać wiadomości i członków, aby „utrzymać bezpieczeństwo kanału”. Ponadto sam Instagram będzie miał prawo do sprawdzania czatów społecznościowych pod kątem zgodności ze standardami społeczności.
Podczas tworzenia nowego czatu społecznościowego konieczne będzie utworzenie jego nazwy oraz dodanie opisu (aczkolwiek może to być jednak opcjonalne). Ponadto twórcy czatów społecznościowych dostaną możliwość zdecydowania, czy informacja o nim ma pojawiać się na ich profilu i kanale.
Wśród opcji widać też możliwość włączenia konieczności zaakceptowania przez administratora wniosku danego użytkownika o dołączenie do czatu. Pozwoli to kontrolować społeczność i zapobiec pojawieniu się wśród niej botów lub innych, niechcianych profili.


Kiedy „czat społecznościowy” zostanie udostępniony na Instagramie?
Jak podaje portal Engadget, osoba pracująca dla Instagrama opisała czaty społecznościowego jako „wewnętrzny prototyp, który nie jest testowany poza przedsiębiorstwem”. Wskazuje to, że raczej nie należy spodziewać się udostępnienia tej funkcji w najbliższym czasie.
Warto jednak zwrócić uwagę, że podobna funkcja – o nazwie Społeczności – została udostępniona już w 2022 roku na WhatsAppie. Następnie czaty społecznościowe pojawiły się również na Facebooku i Messengerze – może je tworzyć nawet 5000 użytkowników. W związku z tym wydaje się nieuniknione, że analogiczne rozwiązanie w końcu zostanie wdrożone też na Instagramie, ponieważ on tak samo należy do konglomeratu Meta.