GPU iPada 2 lepsze od Tegry – to udowodnione!

Ledwie wczoraj delikatnie zasugerowaliśmy Wam możliwości układu Apple A5 w iPadzie 2 prezentując zrzuty z gry Infinity Blade w wersji na ten tablet, a już dziś dzielimy się z Wami wynikami dokładnej analizy technicznej jednostki PowerVR SGX543MP2, czyli procesora graficznego iPada 2.

Serwis Anandtech, profesjonalnie zajmujący się testami różnego rodzaju sprzętu, przeprowadził analizę wydajności i możliwości najnowszego iPada 2. Wyraźnie wynika z niej, że istnieje gigantyczna przepaść nie tylko pomiędzy iPadem 2 i iPadem 1, ale także układem bardzo popularnym wśród producentów zajmujących się Androidem – Nvidia Tegrą 2.

PowerVR SGX543MP2, procesor graficzny iPada 2, jest lepszy średnio 5 razy od GPU iPada 1 i 2 razy od Tegry 2. Stosunek ten ulega zmianie w niektórych testach, na przykład w benchmarku dotyczącym tekstur, iPad 2 osiąga wynik 890.1 MTexls/ podczas gdy Tegra 2 zaledwie 130 Mtexels/s. Musicie przyznać, że różnica jest nie tylko widoczna, ale i znacząca.

Anandtech zauważył również znaczną poprawę w kategoriach szybkości ładowania stron internetowych; potwierdzałoby to słowa Steve’a Jobsa, który wychwalał pod niebiosa możliwości silnika JavaScript Nitro. Silnik ten w połączeniu mocą obliczeniową iPada 2 daje wynik średnio dwukrotnie lepszy od iPada 1.

Poniższe wykresy zawierają szczegółowe informacje na temat wydajności jednostki PowerVR SGX543MP2 oraz porównanie z możliwościami iPada 1 i Motoroli Xoom, reprezentującej Nvidię Tegrę 2.

Oraz porównanie wyników w poszczególnych testach obu generacji iPada:

Appe iPad vs. iPad 2

Apple iPad
(PowerVR SGX 535)
Apple iPad 2
(PowerVR SGX 543MP2)
Array test – uniform array access 3412.4 kVertex/s 3864.0 kVertex/s
Branching test – balanced 2002.2 kShaders/s 11412.4 kShaders/s
Branching test – fragment weighted 5784.3 kFragments/s 22402.6kFragments/s
Branching test – vertex weighted 3905.9 kVertex/s 3870.6 kVertex/s
Common test – balanced 1025.3 kShaders/s 4092.5 kShaders/s
Common test – fragment weighted 1603.7 kFragments/s 3708.2 kFragments/s
Common test – vertex weighted 1516.6 kVertex/s 3714.0 kVertex/s
Geometric test – balanced 1276.2 kShaders/s 6238.4 kShaders/s
Geometric test – fragment weighted 2000.6 kFragments/s 6382.0 kFragments/s
Geometric test – vertex weighted 1921.5 kVertex/s 3780.9 kVertex/s
Exponential test – balanced 2013.2 kShaders/s 11758.0 kShaders/s
Exponential test – fragment weighted 3632.3 kFragments/s 11151.8 kFragments/s
Exponential test – vertex weighted 3118.1 kVertex/s 3634.1 kVertex/s
Fill test – texture fetch 179116.2 kTexels/s 890077.6 kTexels/s
For loop test – balanced 1295.1 kShaders/s 3719.1 kShaders/ss
For loop test – fragment weighted 1777.3 kFragments/s 6182.8 kFragments/s
For loop test – vertex weighted 1418.3 kVertex/s 3813.5 kVertex/s
Triangle test – textured 8691.5 kTriangles/s 29019.9 kTriangles/s
Triangle test – textured, fragment lit 4084.9 kTriangles/s 19695.8 kTriangles/s
Triangle test – textured, vertex lit 6912.4 kTriangles/s 20907.1 kTriangles/s
Triangle test – white 9621.7 kTriangles/s 29771.1 kTriangles/s
Trigonometric test – balanced 1292.6 kShaders/s 3249.9 kShaders/s
Trigonometric test – fragment weighted 1103.9 kFragments/s 3502.5 kFragments/s
Trigonometric test – vertex weighted 1018.8 kVertex/s 3091.7 kVertex/s
Swapbuffer Speed 600 599