Gmail ułatwi ograniczenie przepływu danych między pocztą a innymi usługami Google

Gmail ułatwi ograniczenie przepływu danych między pocztą a innymi usługami Google

Ostatnia aktualizacja:

Gmail zapowiada wprowadzenie nowych ustawień prywatności i personalizacji produktów Google. Mają one być bardziej przejrzyste od tych, którymi posługiwano się dotychczas.

Łatwe zwiększenie poziomu prywatności w Gmail

Google w ostatnich latach jest mocno prześwietlane pod względem wykorzystania danych użytkowników jego usług. Nie chodzi tylko o to, by zapewnić im bezpieczeństwo, ale także o transparentność działań. Klienci, używający takiego na przykład Gmaila, chcieliby dokładnie wiedzieć, które opcje prywatności służą poszczególnym funkcjom. W tym celu powstały nowe opcje zarządzania danymi w poczcie Gmail.

Option to personalize other Google products with Gmail, Chat and Meet data

Pierwsza z dwóch nowych opcji pozwoli na wyłączenie inteligentnych funkcji w Gmailu, czacie i Google Meet. Będzie można na przykład ograniczyć działanie automatycznego filtrowania e-maili czy dodawania terminów do Kalendarza po odnalezieniu w wiadomości konkretnego terminu. Innymi słowy – nasza poczta będzie mniej dokładnie skanowana przez Gmail.

Druga opcja umożliwi wyłączenie personalizowania innych usług Google na podstawie sposobu korzystania z poczty Gmail, czatu i Meet. Będzie zatem bardziej hermetyczną usługą – informacje o użytkowniku nie będą już swobodnie wymieniane między platformami, jeśli postanowi on zakręcić on kurek z danymi.

Ciesz się prywatnością, ale nie korzystaj z bajerów

Niektóre dane o użytkowniku Asystent Google pobiera z poczty Gmail. Podobnie jest z Mapami Google. Jeśli jednak ograniczymy dostęp do danych zgromadzonych na skrzynce pocztowej, trzeba się spodziewać zmniejszenia przydatności dodatkowych opcji.

Gmail ułatwi ograniczenie przepływu danych między pocztą a innymi usługami Google
Z Gmaila korzysta przynajmniej 5 miliardów ludzi, użytkujących smartfony z Androidem

Google podkreśla, że korzystając z nich, na żadnym etapie nasze dane nie są weryfikowane przez pracowników, a jedynie przez automatyczne systemy. Bez względu też, jakie opcje prywatności wybierzemy, reklamy wyświetlane przez Google nie będą bazować na treści naszych maili.

W nadchodzących tygodniach okienko z nowymi opcjami powinno pojawić się podczas uruchomienia poczty Gmail. Można będzie je znaleźć także w menu ustawień naszej skrzynki pocztowej Google.

Zobacz też: