Po raz pierwszy w jednym kwartale sprzedano ponad milion gogli wirtualnej rzeczywistości

fot. Pexels

Mogłoby się wydawać, że mega hype na wirtualną rzeczywistość już się skończył, jednak najnowsze statystyki sprzedaży gogli VR całkowicie temu przeczą – w trzecim kwartale 2017 roku sprzedano bowiem ponad jeden milion tych urządzeń. To najlepszy wynik w dotychczasowej historii tego segmentu.

Jak wynika z szacunków Canalys, od początku lipca do końca września 2017 roku najwięcej gogli VR sprzedało Sony – w sumie 490 tysięcy PlayStation VR. Drugi w kolejności był Oculus, który dostarczył do rąk klientów 210 tysięcy sztuk Oculus Rift. Na trzecim miejscu ścisłego podium ulokowało się HTC – Tajwańczykom udało się w trzy miesiące sprzedać 160 tysięcy egzemplarzy gogli HTC Vive.

Jak nietrudno policzyć, tylko Sony, Oculus i Vivo w trzecim kwartale 2017 roku sprzedali w sumie 860 tysięcy gogli VR, a tym samym zgarnęli dla siebie aż 86% udziałów w tym segmencie. Canalys tłumaczy to jednak faktem, że cała trójka zdecydowała się w ostatnim czasie wyraźnie obniżyć ceny proponowanych przez siebie urządzeń lub w tej samej dorzucić coś więcej do zestawu i takie zagranie skutecznie zachęciło kolejnych klientów do zakupu.

fot. Canalys

Badacze z Canalys zauważają również, że Japończycy bardzo pomogli w przekroczeniu progu miliona sprzedanych gogli VR, ponieważ wyjątkowo ochoczo – z uwagi na specyfikę tamtejszego rynku – wyposażają się w te urządzenia. Oczywiście największym beneficjentem ogromnego popytu na ten sprzęt było rodzime Sony, które w trzecim kwartale 2017 roku zgarnęło dla siebie ponad 80% udziałów w japońskim rynku gogli wirtualnej rzeczywistości.

Zdaniem analityków z Canalys, popyt na gogle VR będzie dalej rosnąć w 2018 roku. Przyczynić mają się do tego nowy – i przede wszystkim relatywnie tani – product Oculus, Oculus GO, oraz fakt, że w ten segment postanowił wkroczyć również Microsoft, który nie tylko stworzył platformę Windows Mixed Reality (Rzeczywistość Mieszaną Windows), ale przede wszystkim zdołał przekonać wielu producentów, aby wyprodukowali zgodne z nią urządzenia (w tym gronie znajdują się m.in. Samsung, Acer, Dell, HP i Lenovo).

Źródło: Canalys

Exit mobile version