(fot. Tabletowo.pl)

Funkcja podwójnego ekranu w Apple CarPlay nie działa w żadnym samochodzie

iOS 13, któremu dokładniej przyjrzeliśmy się w miniony weekend, oprócz systemowego Dark Mode i innych usprawnień, przynosi również większe zmiany w CarPlay. Niestety, jedna z ciekawszych nowości w oprogramowaniu Apple dla kierowców nie jest obecnie obsługiwana przez żaden samochód.

Interfejs CarPlay wciąż uwięziony na jednym wyświetlaczu

Producenci samochodów, jak BMW, Audi czy Volvo, coraz częściej decydują się na zastosowanie dwóch lub więcej ekranów – najczęściej jeden znajduje się na środku deski rozdzielczej, a drugi umieszczony jest za kierownicą. Do tego dochodzi wyświetlacz Head-Up, przedstawiający najważniejsze informacje na przedniej szybie, prawie tuż przed oczami kierowcy.

Apple postanowiło więc wykorzystać potencjał systemów w nowoczesnych samochodach. Do tej pory Apple CarPlay był ograniczony wyłącznie do jednego ekranu, ale wraz z aktualizacją do iOS 13 może on pojawić się na dwóch wyświetlaczach.

Obsługa większej liczby ekranów w teorii zapowiada się naprawdę ciekawie. Przykładowo, na centralnym wyświetlaczu może być wyświetlana aplikacja Spotify, a między wirtualnymi wskaźnikami prędkości i obrotów silnika, kierowca może mieć dostęp do Map Apple lub innej nawigacji.

Dwa ekrany w BMW – na pierwszym nawigacja, na drugim radio. (fot. Mateusz Budzeń)

Jak zauważa serwis The Verge, korzystanie z opisanej funkcji nie jest jednak możliwe. Żaden z obecnie produkowanych samochodów nie obsługuje rozszerzonego CarPlay. Oprogramowanie Apple wciąż bowiem może pojawić się wyłącznie na jednym, głównym ekranie.

Co więcej, producenci samochodów raczej nie śpieszą się z udostępnieniem dwóch ekranów dla Apple CarPlay. Niektórzy tylko wspominają, że za jakiś czas taka opcja może się pojawić, ale nikt nie podaje konkretnej daty czy listy modeli mających otrzymać nową funkcję.

Dwa ekrany dla Apple CarPlay to świetny pomysł

Mimo iż na możliwość wyświetlenia CarPlay na dwóch ekranach musimy jeszcze poczekać, to podobne rozwiązania stosują już wybrani producenci samochodów. Oczywiście całość ograniczona jest wyłącznie dla wbudowanego oprogramowania.

Muszę przyznać, że chociażby w BMW czy Audi dwa ekrany sprawdzają się rewelacyjnie. Między zegarami widzę dokładną mapę nawigacji, wskazówki i asystenta pasa ruchu. Dzięki temu nie muszę odrywać wzroku, aby spojrzeć na środkowy wyświetlacz. Z kolei ten środkowy ekran wykorzystuję zazwyczaj do ciągłego wyświetlania odtwarzacza muzyki lub radia.

Polecamy również:

Nowe BMW serii 3, smartfon i Apple Watch – sprawdziłem, co oferuje BMW Connected

źródło: The Verge