Fitbit Inspire 3 (fot. Tabletowo)

Urządzenia Fitbit mają problemy z synchronizacją danych. Trwa awaria

Jeśli korzystacie z urządzeń typu wearables firmy Fitbit, możecie mieć trudności z przesłaniem danych treningów. Wszystko przez awarię, jaka dotknęła usługi synchronizacyjne.

Błąd synchronizacji urządzeń noszonych

Niezależnie od tego, czy nasz smartfon działa na systemie Android, czy też nosimy w kieszeni iPhone’a, używając opaski lub smartwatcha lub opaski Fitbit, musimy być przygotowani na pewne kwiatki.

Fitbit Sense 2 (fot. Tabletowo)

Od kilku godzin trwa awaria usług tej firmy, które pozwalały na przesyłanie danych dotyczących wykrytej przez urządzenia naręczne aktywności na sparowane z nimi smartfony. Niestety, wystarczy otworzyć aplikację Fitbit na telefonie, by przekonać się, dlaczego wielu posiadaczy opasek i zegarków skarży się na dziwne wyniki podsumowań.

Część użytkowników zauważa, że dane dotyczące treningów są niepełne (na przykład liczba zliczonych kroków czy podejrzanie mała). W niektórych wypadkach informacje te pojawiają się w postaci wyszarzonych parametrów, co oznacza, że nie powiodło się przesłanie danych z urządzenia noszonego.

W niektórych przypadkach część z kart statystyk zniknęła w ogóle, a próba zsynchronizowania opaski lub zegarka ze smartfonem (za pomocą gestu przeciągnięcia w dół ekranu w aplikacji) kończy się wyświetleniem komunikatu: „Nie można zsynchronizować”.

Co ciekawe, wydaje się, że z podobnymi trudnościami boryka się desktopowa wersja serwisu Fitbit, dostępna po zalogowaniu na konto.

Fitbit pracuje nad rozwiązaniem

Pion wsparcia Fitbit jest świadomy problemów, z jakimi mierzą się różni użytkownicy urządzeń firmy. Wciąż pracują nad stosownym rozwiązaniem.

Do czasu zażegnania kryzysu, należy uzbroić się w cierpliwość. Przynajmniej, jeśli problemy występują w aplikacji także na naszym smartfonie, jesteśmy pewni, że to nie nasza wina.