grafika-lilith-diablo-iv
Grafika promująca Diablo IV (źródło: Xbox)

Serwery Blizzarda wytrzymały premierę Diablo IV, bo… gracze PlayStation nie mogli grać

Długo wyczekiwana premiera Diablo IV z problemami? Po Blizzardzie można było się tego spodziewać, ale tym razem sytuacja jest dość kuriozalna i dotyczy tylko graczy chcących ograć ten tytuł na PlayStation!

Diablo IV z problemami na PS4 i PS5

Fani Diablo IV, które ostatnio recenzowaliśmy, długo wyczekiwali na ten dzień – 2 czerwca otrzymali dostęp (o ile zakupili wersję deluxe). Okazało się jednak, że nie wszyscy mogli wziąć udział w zabawie, ponieważ… gry nie dało się odpalić na PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Gracze mogli próbować zalogować się na serwery już od godziny 1 w nocy z czwartku na piątek. O ile trafili do grona szczęśliwców i nie pojawił się im błąd „Nie znaleziono ważnej licencji Diablo IV”. W gruncie rzeczy nie wiadomo czy jest to wina Blizzarda, czy PlayStation, ale największa krytyka spadła na twórców gry.

Blizzard nie wie, co jest przyczyną problemu. Ten jednak dotknął sporej liczby graczy, chociaż obserwując wątek na Twitterze, można było znaleźć garstkę osób z PS5, której udało się odpalić Diablo IV. Na pewno jednak deweloperzy nie tak sobie wyobrażali premierę swojej gry.

screen z intro diablo iv
Grafika z Diablo IV (źródło: tabletowo.pl)

Pay to play w Diablo IV? Absurd

Absurdalny błąd doprowadził do sytuacji, w której gracze chcieli za wszelką cenę znaleźć sposób, żeby zagrać w tytuł. Szczególnie, że przecież zapłacili więcej pieniędzy tylko po to, aby móc zagrać 4 dni wcześniej od innych. Okazało się, że robiąc dodatkowe zakupy w Diablo IV, np. kupując walutę w grze, magicznie dostanie się dostęp do Diablo.

Blizzard zareagował na to już w nocy, publikując oświadczenie: otrzymujemy raporty dotyczące użytkowników PlayStation doświadczających błędów nieprawidłowej licencji. Zespół bada obecnie tę sprawę i zaktualizujemy ją, gdy tylko uzyskamy więcej informacji.

Wiemy także, że Sony również prowadzi obecnie prace nad znalezieniem przyczyny błędu. Warto podkreślić, że gracze PS4 i PS5 tym samym zostali wykluczeni z konkursu-wyścigu o zdobycie 100. poziomu doświadczenia w trybie hardcore. Osoby grające na Xbox oraz PC mają teraz nad nimi sporą przewagę, co nie powinno mieć miejsca.