Jeśli lubimy media społecznościowe, istnieje duża szansa, że mamy konta na Facebooku, Instagramie i Threads. Niektórzy szukają sposobu, by ten sam content był publikowany i na Insta, i na Threads. Teraz będzie się to dało łatwo zrobić.
Cross-posting między Facebookiem i Instagramem a Threads
Meta ma pomysł na to, jak skierować więcej ludzi do aplikacji Threads (odpowiednika serwisu X). Do tej pory firma po prostu bombardowała użytkowników Instagrama czy Facebooka proponowanymi postami z Threads. Nie da się ich odczytać bez zainstalowania apki (tapnięcie w taki post na telefonie przenosi do sklepu z aplikacjami), więc w wielu wypadkach ciekawość wygrywała i dany internauta pobierał kolejny program na telefon.
Teraz społecznościowy gigant próbuje innego podejścia. Otóż użytkownicy będą mogli swobodnie publikować treści na Facebooku lub Instagramie i przy zaznaczeniu odpowiedniej opcji – pojawią się one także w Threads. Fajnie?
Funkcja była testowana od maja tego roku, a teraz jest wdrażana wszędzie tam, gdzie oficjalnie Threads jest dostępny (a więc i w Polsce). Osobiście nie widzę jeszcze odpowiedniej opcji w aplikacji, a powinna pojawić się w ustawieniach publikacji posta w Instagramie lub Facebooku. Może przełącznik nie „wyskoczył”, bo nie mam konta na Threads?
Sprawdźcie apki – może na liście dodatków w panelu ustawień znajdziecie omawianą opcję. Jeśli nie – wystarczy poczekać. Na pewno pojawi się w aplikacjach na iOS oraz Androida.
Warto wspomnieć, że jest kilka ograniczeń: nie da się w taki sposób opublikować na Threads Rolki z Instagrama czy filmu z Facebooka. Ponadto Threads nie obsługuje hasztagów, więc jeśli nawpychamy ich mnóstwo do publikacji (na przykład na Instgramie), to w Threads ukażą się one jako zwykły tekst i przyjmą formę dziwnej listy słów. Nie mówcie, że nie ostrzegałem.
Na Instagramie nadasz swojemu profilowi odpowiedni ton
Skoro jesteśmy już przy aplikacjach społecznościowych, może będziecie chcieli wiedzieć, że Instagram umożliwia teraz przypięcie do profilu użytkownika wybranego przez niego utworu muzycznego.
Żeby to zrobić, wystarczy zrobić sobie krótką wycieczkę do edycji profilu w aplikacji (na Androidzie lub iOS). Tam znajdziemy sekcję zatytułowaną Muzyka, gdzie zaprezentowane nam zostaną odpowiednie kawałki. Ewentualnie możemy skorzystać z „szukajki”. Wybrany fragment może mieć maksymalnie 30 sekund.