Bank Pekao logo
fot. Bank Pekao

Bank Pekao wprowadza nowe zabezpieczenie. Lepiej z niego skorzystać

Klienci banków w Polsce często padają ofiarami różnego rodzaju oszustw. Bank Pekao, jako już kolejny bank w kraju nad Wisłą, zdecydował się wprowadzić rozwiązanie, które zwiększy bezpieczeństwo jego klientów.

Bank Pekao S.A. wprowadza zabezpieczenie przed spoofingiem

Czym jest spoofing? To jedna z metod, wykorzystywanych przez przestępców, polegająca na podszywaniu się pod na przykład bank. Oszuści są bowiem w stanie sprawić, że ofierze, którą wzięli na celownik, na ekranie telefonu wyświetli się numer firmy, pod którą się podszywają. Ustawa o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej ma ukrócić ten proceder do 25 września 2024 roku.

Bank Pekao, podobnie jak wcześniej PKO BP i mBank, nie zamierza jednak cierpliwie na to czekać i już teraz wprowadził rozwiązanie, dzięki któremu klient będzie mógł zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika w bardzo prosty sposób, bo z wykorzystaniem aplikacji PeoPay lub serwisu internetowego Pekao24. Jak dokładnie ma to przebiegać w praktyce?

Podczas połączenia pracownik banku wyśle do klienta powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub informację w serwisie internetowym Pekao24. Gdy ten zaloguje się do którejś z ww. platform, zobaczy wizytówkę ze szczegółowymi danymi pracownika i będzie mógł poprosić dzwoniącego o podanie otrzymanych danych, aby upewnić się, że faktycznie rozmawia z pracownikiem banku.

Bank Pekao weryfikacja pracownika banku aplikacja
źródło: Bank Pekao

Ponadto pracownik banku może poprosić klienta o autoryzację wysłanej do niego wizytówki, aby mógł swobodnie kontynuować rozmowę bez weryfikacji dodatkowych danych klienta. Jednocześnie bank informuje, że świadomie wykluczył wiadomości SMS jako narzędzie do weryfikacji tożsamości pracownika.

To niejedyna nowość dla klientów Banku Pekao

Wprowadzenie nowego mechanizmu nie tylko zwiększy bezpieczeństwo klientów, ale też wygodę, a do tego przyspieszy ich obsługę, ponieważ w podobny sposób klient zainteresowany produktem lub usługą dostępną w kanałach zdalnych może zostać przekierowany do wybranych procesów sprzedażowych i obsługowych.

Pracownik banku może bowiem wysłać klientowi powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub przekierowanie w bankowości internetowej – po zalogowaniu się będzie mógł szybko dotrzeć do sekcji z produktem lub usługą, którą jest zainteresowany. Co ważne, klient może otrzymać przekierowanie zarówno od pracownika infolinii, jak i podczas spotkania twarzą w twarz w oddziale banku.