smartfon iPhone X smartphone
(fot. Tabletowo.pl)

Apple liderem rynku smartfonów premium. Trzech chińskich producentów w pierwszej piątce

Największym producentem smartfonów na świecie jest Samsung. Co więcej, południowokoreańska firma zapowiada, że nie zmieni się to w ciągu najbliższych lat. Jak jednak wypada rynek urządzeń segmentu premium? Według raportu opublikowanego przez Counterpoint Research liderem jest Apple.

Ile dziś kosztuje smartfon premium? Z pewnością odczuwalnie więcej niż jeszcze kilka lat temu. Nowe iPhone’y w dniu premiery wyceniane są na 5 tys. złotych i więcej. Topowe modele Samsunga i Huaweia są tylko nieznacznie tańsze. Pod względem ceny lepiej wypadają produkty Xiaomi czy Oppo. Jednak, jak udowadniają najnowsze dane, wysoka cena dla klientów sięgającym po urządzenia z najwyższej półki, często nie jest przeszkodą.

Apple liderem, Samsung na drugim miejscu, chińscy producenci coraz lepiej

W 2018 roku najwięcej drogich smartfonów sprzedał Apple, który na rynku urządzeń premium może chwalić się udziałem na poziomie 51%. Warto zauważyć, że rok wcześniej firma z Cupertino miała 58%. Komu więc oddała udziały? Nie, nie Samsungowi. Koreańczycy również muszą pogodzić się spadkiem udziałów, chociaż już mniejszym – z 22% do 21%.

(fot. counterpointresearch.com)

Huawei, który ma ambicje bycia największym producentem smartfonów na świecie, w segmencie premium musi zadowolić się udziałem na poziomie 10%. Jednakże, widoczny jest wzrost udziałów. Największy skok zaliczyły jednak inne chińskie firmy. OPPO z 1% w 2017 roku skoczył do 6%, co pozwoliło na uzyskanie czwartego miejsca. Naprawdę imponujący wzrost sprzedaży! Piąta pozycja należy natomiast do OnePlusa – 2%.

Raport wskazuje, że Huawei wzrost wyników zawdzięcza dobrej sprzedaży modeli z serii P20 i Mate 20. Klienci sięgali po topowe modele Huaweia ze względu na świetną jakość zdjęć, wzornictwo i wybrane funkcje. Producent zyskał większe zainteresowanie w Chinach i Europie. Z kolei OPPO imponujący wzrost zawdzięcza modelom R15 i R17, które miały dobrze sprzedawać się na rodzimym rynku producenta. Natomiast sprzedaż OnePlusa, zwłaszcza modelu 6T, była napędzana przez klientów z Chin, Indii i Europy Zachodniej.

Sprzedaż smartfonów segmentu premium z podziałem na regiony. (fot. counterpointresearch.com)

Co ciekawe, Google, za sprawą linii Pixel, wskoczył na piątą pozycję w Europie. Na koniec jeszcze jedna ciekawostka, tym razem dotycząca rynku chińskiego. Pierwsza pozycja nie należy do Huaweia czy OPPO, ale do Apple. W związku z tym, ewentualne problemy wynikające z wojny handlowej USA z Chinami, mogą być dość odczuwalne dla wyników finansowych firmy Tima Cooka. Jeszcze jedno ogłoszenie, raport uwzględnia smartfony, które kosztują ponad 400 dolarów.

Polecamy także:

Poznaliśmy listę najbardziej dochodowych aplikacji. Niektóre pozycje mogą zaskoczyć

źródło: Counterpoint Research