Android Auto na ekranie centralnym BMW iDrive 7.0. (fot. BMW)

Android Auto wreszcie naprawiony. Obsługa głosowa działa już poprawnie

Użytkownicy Android Auto od kilku miesięcy skarżą się na działanie Asystenta Google. Problemy powinna rozwiązać najnowsza aktualizacja.

Android Auto – problemy z wysłaniem wiadomości

Wątek umieszczony na forum pomocy Google, który opisuje błąd w obsłudze głosowej w Android Auto, zebrał ponad 1200 komentarzy. Możemy się z niego dowiedzieć, że problem dotyczy Asystenta Google i funkcji wysyłania wiadomości. Najczęściej występuje on na smartfonach Samsunga, które działają pod kontrolą Androida 10 – Galaxy S9/S9+, Galaxy S10 i Galaxy Note 9. System infotainment w samochodzie raczej nie jest winny, bowiem skargi pochodzą od właścicieli różnych aut.

Użytkownicy twierdzą, że podczas próby podyktowania wiadomości wyświetla się komunikat „Połączenie internetowe nie jest wystarczająco silne” lub „Połączenie internetowe w tej chwili nie jest stabilne”. Oczywiście pojawia się on niezależnie od faktycznej jakości połączenia.

Warto zaznaczyć, że Android Auto, ze względów bezpieczeństwa, nie zapewnia innej możliwości wysłania wiadomości. W związku z tym, kierowca, który chciał chociażby odpowiedzieć na SMS-a, musiał zatrzymać się, sięgnąć po smartfon i dopiero ręcznie napisać tekst wiadomości.

Android Auto – ekran główny. (fot. Google)

Błąd wciąż występował

Pod koniec kwietnia pojawiły się informacje, że wspomniany problem z Android Auto udało się rozwiązać. Sugerowały to posty umieszczone na forum Google. Niestety, szybko okazało się, że błąd zniknął tylko u części użytkowników. Co więcej, wybrane osoby zauważyły, że obsługa głosowa po powrocie do poprawnego działa z czasem znów przestała działać.

Cóż, pozostało czekać na reakcję Google. Nie pomagały bowiem różne proponowane rozwiązania, w tym odinstalowanie i ponowne zainstalowanie Android Auto czy pozostałych aplikacji mogących być przyczyną błędu.

Google w końcu naprawiło Android Auto

Specjalista ds. społeczności Google ogłosił, że zespół pracujący nad Asystentem Google wydał odpowiednią poprawkę, która rozwiązuje problem z komunikatem o słabym połączeniu internetowym. Funkcja dyktowania wiadomości powinna już działać poprawnie.

W celu usunięcia błędu należy pobrać najnowszą wersję aplikacji Google, oznaczoną jako 11.15.14. Mam nadzieję, że tym razem faktycznie udało się rozwiązać problem i użytkownicy Android Auto mogą już korzystać ze wszystkich możliwości oprogramowania.