Android 10 z nową preinstalowaną aplikacją. Wybór padł na YouTube Music
(fot. Tabletowo.pl)

Android 10 z nową preinstalowaną aplikacją. Wybór padł na YouTube Music

Według danych StatCounter, Android to dziś najpopularniejszy system operacyjny na świecie. Dla Google to świetna wiadomość, bowiem firma ma ogromną platformę do promocji własnych usług i zamierza to wykorzystać w przypadku YouTube Music.

YouTube Music niebawem może zyskać kolejnych użytkowników

Rynek streamingu muzyki należy do Spotify – szwedzka usługa może pochwalić się największą liczbą użytkowników, zarówno tych płacących za premium, jak i osób korzystających z darmowej wersji. Nie oznacza to jednak, że konkurencja odpuściła i zadowala się gorszymi wynikami. Apple i Google wkładają sporo sił, aby promować własne usługi muzyczne.

Google zamierza wykorzystać dużą popularność Androida, aby zainteresować potencjalnych klientów usługą YouTube Music. Aplikacja będzie bowiem domyślnie instalowana na urządzeniach z Androidem 10 i ma zastąpić Muzykę Google Play.

YouTube Music i YouTube Premium wreszcie w Polsce! Oto najważniejsze informacje

Do tej pory YouTube Music wymagał ręcznego pobrania aplikacji ze Sklepu Play, co ograniczało liczbę osób mogących zainteresować się usługą. Wkrótce to się zmieni, a co więcej, w przyszłości aplikacja ma być dostępna już po wyjęciu urządzenia z pudełka także w przypadku Androida 9 Pie.

Oczywiście osoby, które preferują Muzykę Google Play wciąż będą mogły pobrać aplikację ze sklepu i mieć dostęp do własnej biblioteki muzyki. Z czasem jednak, całość zostanie przeniesiona do usługi YouTube Music, która ma stać się jedyną platformą muzyczną firmy Google.

Częste komunikaty o dostępności płatnych usług

Nie tylko Android wykorzystywany jest do promocji YouTube Music. Google reklamuje swoje płatne usługi również w popularnej aplikacji YouTube, co momentami jest dość irytujące. Użytkownicy skarżą się na zbyt często wyświetlany komunikat o możliwości przejścia na YouTube Premium i YouTube Music. Ponadto, niektórzy twierdzą, że ostatnio zwiększyła się ogólna liczba różnych reklam, co dodatkowo ma zachęcić do wykupienia pakietu premium, który te sponsorowane treści usuwa.

Należy mieć na uwadze, że Google nie jest jedynym złym, konkurencja również wykorzystuje własne platformy do promocji usług. Chociażby Apple w ten sposób promuje Apple Music. Myślę, że gdyby nie preinstalowana aplikacja na iOS, to dziś muzyczna usługa Apple miałaby sporo mniej subskrybentów – według ostatnich danych jest ich około 60 mln.

Polecamy również:

YouTube Music kradnie pomysł na odkrywanie muzyki od Spotify

źródło: The Verge, YouTube Blog