Właściciele telewizorów Samsunga na całym świecie doświadczyli problemu, przez który nie mogli swobodnie korzystać z posiadanego przez siebie urządzenia. Równocześnie, już od dłuższego czasu, występuje inny, który jest bardzo irytujący i wciąż pozostaje nierozwiązany.
Globalna awaria telewizorów Samsunga
W serwisie Reddit dużą i natychmiastową popularność zyskał wątek, dotyczący problemów z działaniem telewizorów marki Samsung. Nie jest wymieniony żaden konkretny model i z komentarzy użytkowników wynika, że problem wystąpił w wielu Smart TV producenta z Korei Południowej.
Objawiał się on tym, że telewizor nie był w stanie uruchomić żadnej aplikacji. W przypadku próby uruchomienia programu, pojawiał się komunikat z informacją o błędzie o numerze 202, który zwykle wskazuje na problem z połączeniem z internetem.
Osoby, które tego doświadczyły, zgodnie jednak mówiły, że żadnych problemów z połączeniem z siecią nie było. Niektórzy skontaktowali się z działem wsparcia Samsunga, który zalecił im zmianę DNS, wpisując 8888. Jedna z osób otrzymała zaś następującą wiadomość:
Zdajemy sobie sprawę z możliwości wystąpienia zakłóceń w świadczeniu usług na Twoim telewizorze Samsung. Nasi inżynierowie pracują obecnie nad jak najszybszym przywróceniem usługi. W tej chwili nasi przedstawiciele nie mogą udzielić dodatkowych informacji. Przepraszamy za niedogodności.
Inni użytkownicy zalecali z kolei przytrzymanie klawisza zasilania na pilocie w celu zrestartowania urządzenia. Mogło to jednak przynieść jeszcze gorszy skutek, ponieważ u jednej z osób po tym telewizor w ogóle nie był w stanie załadować aplikacji z powodu prac konserwacyjnych na serwerze.
Aktualnie wygląda na to, że sytuacja jest już opanowana, ponieważ wielu użytkowników zgłosiło w serwisie Reddit, że problem został już rozwiązany i wszystko działa jak przedtem, aczkolwiek nie u wszystkich.
Problem z instalacją aplikacji na telewizorach Samsunga wciąż pozostaje nierozwiązany
Tak się składa, że od niespełna dwóch lat jestem prywatnie (niezadowolonym) posiadaczem telewizora Samsung QLED (konkretnie modelu QE50Q67CAU), na którym akurat wczoraj doświadczyłem irytującego problemu. Przy próbie instalacji nowej aplikacji, Rakuten TV, po kilkunasto- a może kilkudziesięciosekundowym oczekiwaniu wyskakiwał komunikat z informacją, że nie da się zainstalować tego programu. Tak zdarzyło się dwa razy z rzędu.
Pamiętając, że w przypadku problemów z działaniem sprzętu najczęściej rozwiązaniem jest wyłączenie i ponowne włącznie urządzenia, tak też uczyniłem (odcinając całkowicie zasilanie) i kolejna próba zainstalowania aplikacji zakończyła się już powodzeniem. Uznałbym to za jednostkowy przypadek, jednak niedawno natknąłem się na artykuł Bartosza Szczygielskiego w serwisie android.com.pl, który miesiąc temu opisywał sytuację, która przytrafiła mi się właśnie wczoraj.
U niego problem wystąpił wielokrotnie na przestrzeni dłuższego okresu, a u mnie podobny wczoraj, co wskazuje, że nieustannie występuje jakiś problem z tym procesem, nad czym Samsung koniecznie powinien się pochylić. Nie wydaje się to bowiem sporadycznym przypadkiem, gdy podobne sytuacje opisują również osoby z innych krajów.