Użytkownicy iPhone’ów doświadczali ostatnio problemów z aplikacją YouTube. Pojawiło się jednak rozwiązanie, które – co ciekawe – nie ogranicza się tylko do zainstalowania najnowszej aktualizacji.
Problemy z aplikacją YouTube na iOS
Niedawno dowiedzieliśmy się o nietypowym „błędzie” na YouTube, który przez wiele osób odbierany jest jako próba ukarania za korzystanie z blokerów reklam. Tym razem jednak mówimy o jak najbardziej prawdziwej usterce. Ta została już naprawiona, ale zacznijmy od początku historii.
Użytkownicy skarżyli się na nieoczekiwane zamknięcia aplikacji i sytuacje, w których YouTube przestawał odpowiadać na jakiekolwiek polecenia. Nie jest to pewne, ale prawdopodobnie problemy zaczęły występować od aktualizacji 20.23.3, która w App Store zadebiutowała 9 czerwca.
Google na powyższe skargi zareagowało dość szybko. Pojawiło się nawet rozwiązanie, ale tymczasowe. Otóż właścicielom iPhone’ów radzono odinstalowanie i ponowną instalację aplikacji. Metoda miała jednak nie działać u wszystkich. Najwidoczniej powrót do tej samej wersji aplikacji (20.23.3) nie w każdym przypadku okazywał się skuteczny.
Oto, jak usunąć błąd w YouTube na iPhonie
W App Store udostępniana jest nowa wersja oznaczona jako 20.23.4. Z informacji umieszczonych w sklepie Apple dowiemy się tylko, że zespół odpowiedzialny za rozwój YouTube poprawił błędy, ulepszył działanie i obejrzał więcej filmów o kotach. Trzeba przyznać, że ten opis nie wnosi nic ciekawego.
Warto więc zajrzeć na oficjalne forum pomocy technicznej. Z umieszczonego tam wpisu wynika, że błąd został już usunięty w najnowszej aktualizacji. Wciąż jednak jest zalecane ponowne zainstalowanie aplikacji. Niekoniecznie więc wystarczy samo pobranie aktualizacji z App Store.
Oczywiście osoby, które nie doświadczyły żadnego błędu, nie muszą wykonywać jakichkolwiek dodatkowych czynności. Wystarczy, że sięgną po aktualizację. Natomiast pozostali użytkownicy – jak już napisałem – proszeni są o wykonanie ponownej instalacji.
Najnowszą wersję aplikacji YouTube znajdziecie w App Store. Została ona wydana 17 czerwca 2025 roku i powinna być już dostępna dla wszystkich właścicieli iPhone’ów.
Wypada dodać, że jeśli zbliżone problemy występują na Androidzie, to zalecane są podobne czynności. Pomóc może też ponowne uruchomienie smartfona.