O mObywatelu słyszał każdy, jednak czy wiesz, że z jego pomocą możesz odblokować dostęp do konta bankowego? I to bez konieczności wizyty w placówce czy dzwonienia na infolinię. Dotychczas opcja ta była mocno ograniczona, ale teraz kolejny bank daje taką możliwość.
mObywatel odblokuje Twoje konto w kolejnym banku
Blokada konta bankowego raczej nie jest częstym, codziennym zjawiskiem, choć mi niestety już taka sytuacja się przydarzyła. W moim przypadku powodem było automatyczne zabezpieczenie środków przed kradzieżą przez osoby trzecie. O ile bardzo ucieszyło mnie, że bank, z którego korzystam od lat, tak o mnie dba, o tyle w ciągu kilku sekund straciłam dostęp do konta (co już było średnio pocieszające…). Niestety w moim przypadku nie obyło się bez wizyty w placówce.
Odblokowanie dostępu do bankowości staje się jednak coraz prostsze, choć tylko dla klientów niektórych instytucji finansowych. Jednym z przykładów jest VeloBank, który już 2 lata temu pozwolił na zdjęcie blokady z konta za pośrednictwem mObywatela. Teraz z takiej metody będą mogli skorzystać klienci indywidualni i mikroprzedsiębiorcy Banku Pocztowego.
Jeszcze niedawno odblokowanie konta w Banku Pocztowym było możliwe wyłącznie przez infolinię lub podczas wizyty w placówce. W grudniu 2024 roku sytuacja się zmieniła, bo bankowość elektroniczna i aplikacja Banku Pocztowego przeszły sporą przebudowę. Instytucja pozwoliła wtedy na samodzielne odzyskanie dostępu do bankowości i ustawienie nowego hasła za pośrednictwem formularza online. Teraz przejście przez ten proces będzie jeszcze łatwiejsze i, jak twierdzi instytucja, potrwa zaledwie 1-2 minuty.
Jak odzyskać dostęp do konta w Banku Pocztowym z pomocą mObywatela?
Aby odblokować dostęp do konta w Banku Pocztowym z pomocą mObywatela, wystarczy przejść na stronę logowania Pocztowy24. Pod czerwonym przyciskiem „Dalej” widnieje biały napis „Nie pamiętasz hasła lub nie wiesz jak się zalogować?”. Po kliknięciu w ten komunikat wyświetlą się nowe opcje – należy wybrać „Odblokuj dostęp”, a w kolejnym kroku system wskaże dwie metody weryfikacji – pytanie weryfikacyjne oraz mObywatela.



Po wybraniu tej drugiej możliwości Bank Pocztowy przekieruje Cię na stronę odblokowywania bankowości, gdzie konieczne jest wpisanie NIK, czyli Numeru Identyfikacyjnego Klienta. Po wprowadzeniu prawidłowego numeru na ekranie urządzenia, z którego korzystasz, zostanie wyświetlony kod QR do zeskanowania w aplikacji mObywatel lub 6-cyfrowy kod do ręcznego wpisania.
System bankowy przeprowadza szybką weryfikację danych. Jeśli dane są zgodne, klient otrzymuje wiadomość SMS z kodem, który posłuży do odblokowania dostępu.