Ze względu na swoją popularność, wyszukiwarka Google, a dokładniej dane dotyczące wpisywanych zapytań, świetnie oddają zainteresowania milionów internautów. Trendy Google już od 15 lat pozwalają poznać, co aktualnie jest gorącym tematem.
Potężne narzędzie dla ciekawskich
Trendy Google powstały już w 2004 roku, ale na ich globalną premierę musieliśmy poczekać dwa lata. Firma z Mountain View uruchomiła latem 2006 roku narzędzie, które pozwala poznać najpopularniejsze wyszukiwania, a więc również to, czym się najbardziej interesujemy.
Warto zauważyć, że często szukając najświeższych doniesień z ważnych wydarzeń, wyników meczów, informacji o konkretnym filmie lub po prostu przepisu na smaczne pierogi, korzystamy właśnie z wyszukiwarki Google. Uruchamiamy przeglądarkę, wpisujemy interesujące nas hasło i klikamy na przycisk „Szukaj w Google”. To właśnie sprawia, że dane dotyczące korzystania z wyszukiwarki świetnie oddają otaczającą nas rzeczywistość.
Jak więc poznać te wszystkie szczegóły? Wystarczy skorzystać z narzędzia o nazwie Trendy Google. Dostępne jest ona za darmo dla każdego zainteresowanego i umożliwia sprawdzenie najpopularniejszych wyszukiwań na całym świecie. Wyniki można podzielić na regiony – np. najczęściej wpisywane hasła w Polsce. Ponadto dane można ze sobą porównywać, filtrować według daty czy sprawdzać trendy.
Oto, czego szukaliśmy w 2006 roku
Google od dłuższego czasu publikuje listę najpopularniejszych zapytań w swojej wyszukiwarce w danym roku. Z pewnością miłym akcentem są zestawienia przygotowane specjalnie dla Polski. Dzięki nim dowiedzieliśmy się, że przykładowo w zeszłym roku użytkownicy wyszukiwarki sprawdzali m.in. jak poświęcić koszyk wielkanocny, jak zrobić kopytka czy zastanawiali się, ile może kosztować wielbłąd.
Z okazji 15-lecia narzędzia Trendy Google, firma przygotowała zestawienie najczęściej wpisywanych zapytań w lipcu 2006 roku i 2021 roku. Jeśli chodzi o teksty piosenek i filmy, to dane przedstawiają się następująco:
Natomiast tak w ciągu 15 lat zmieniły się dane dotyczące najczęściej wyszukiwanych programów telewizyjnych i treści związanych z urodą:
Chcesz zobaczyć, jakie hasła zyskują ostatnio na popularności w Polsce lub o jakiej celebrytce jest głośno w USA? Wystarczy, że wejdziesz na stronę Trendy Google. Warto dodać, że łatwo dostępne są również podsumowania wyszukiwań w konkretnych latach.