Wiko VIEW

Udało się! Apple dostaje patent na papierową torbę na zakupy

Ponad rok temu Apple zapowiedziało, że zamierza zrezygnować z plastikowych reklamówek i zastąpić je papierowymi. Co ciekawe, jednocześnie postanowiono zaprojektować i opatentować unikalną torbę.

Papierowa reklamówka na pierwszy rzut oka wygląda najzwyczajniej na świecie. Jednak na drugi i każdy kolejny też, bo naprawdę nie ma w niej nic wyjątkowego. No, może poza tym, że w dużej części powstała z makulatury. Apple znane jest ze swojego proekologicznego działania w każdej dziedzinie, więc nie mogło być inaczej także i tutaj. Ale to – przynajmniej według mnie – bardzo dobrze.

Można jednak pomyśleć, po kiego grzyba Apple patentuje coś tak banalnego, jak papierowa torba na zakupy?! Przyznaję, w mojej głowie też na początku pojawiła się taka myśl, jednak serwis źródłowy wymienia kilka powodów, które naprawdę brzmią rozsądnie i logicznie. Dzięki unikalnemu i “zaszachowanemu” projektowi koncern z Cupertino obroni się przed trollami patentowymi (które nieraz dały mu w kość), a w dodatku jest to znak rozpoznawczy, że Apple Store jest “oryginalny” (zdarzają się bowiem przypadki, że inni kopiują prawie 1:1 sklepy i wszystko pozostałe w środku, łącznie z wyposażeniem i sprzętami).

W ramach ciekawostki można dodać, że jednym z członków zespołu projektantów, który stworzył opatentowaną właśnie papierową torbę na zakupy, jest Jony Ive, czyli człowiek, który odpowiada za to, jak wygląda wiele urządzeń (i nie tylko) Apple.

Źródło: SlashGear

Komentarze

  • Krzysztofsf

    Niech jeszcze opatentuja sex

    • Kuba Sojka

      No to by było śmiesznie

  • Jaro

    Zdrowy rozsądek umarł japko znowu pokazuje jak debilną jest firmą, nic po za papierową torbą na zakupy nie są w stanie wymyślić. Bez Jobsa i Wozniacka nie apple’a jest japko

    • Antoni Kosiba

      Apple jest debilną firmą, bo tak jak każdy inny technologiczny moloch przedstawia patenty na mnóstwo rzeczy? Wg ciebie to jest debilizm? Gratuluję. Zresztą nawet w tym krótkim artykule (którego zapewne nie przeczytałeś) jest jak byk wyjaśnione:

      “Dzięki unikalnemu i „zaszachowanemu” projektowi koncern z Cupertino
      obroni się przed trollami patentowymi (które nieraz dały mu w kość), a w
      dodatku jest to znak rozpoznawczy, że Apple Store jest „oryginalny”
      (zdarzają się bowiem przypadki, że inni kopiują prawie 1:1 sklepy i
      wszystko pozostałe w środku, łącznie z wyposażeniem i sprzętami).”

      • Adam

        Jak dla mnie niewiele to wyjaśnia.

      • Jaro

        Raczej ile ukradło patentów, widać po ilości rozpraw i nie tylko trolli patentowych ale firm, które prawie doprowadziło do ruiny. Japkowcy uważają że świat do nich należy i wszystko jest ich własnością.. Niestety Apple skończył się dla mnie jak zaczeli stosować procesory Intela i oprogramowanie Microsoftu. Mieli na prawdę genialne sprzęty. Ale poszli na komercję, czytaj łatwiznę i sprzęt projektuje dział marketingu nie fachowcy.

  • Buka37

    Tacy są proekologiczni że aż zanieczyszczają rzeki…

  • KK73

    i powietrze…..

    • Adam

      Ale to w torbie ?

  • NoTak

    Dzięki patentowi na tą torbę (nowy produkt!), Apple zafundowało sobie darmową reklamę. Nie ważne jak – ale piszą ;)

  • yy

    Oby udało się komuś w końcu pogrążyć Apple… Przede wszystkim za fakt łamania prawa importowego USA. Magia Apple skończyła się w 2011 roku. Potem to już tylko marketing.

    • Wystarczy popatrzeć jak się kształtował ich budżet R&D.

  • Można siateczkę?
    -Oczywiście, proszę. $99.95.

  • PW

    Przypomnę tylko, że układ mebli w Apple Store też jest opatentowany :)

  • Gość

    Ameryka to jednak stan umysłu. Jedni wymyślają koło na nowo posiłkując się “działaniami proekologicznymi” a inni dają na to patenty.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona