Ważne

Nie taki straszny Samsung Galaxy Note 7, jak go malują?

Był czas, że niemal codziennie w mediach pojawiały się informacje o tym, że wybuchł kolejny Galaxy Note 7. Wynikła z tego niemała afera, przez którą Samsung może stracić nawet ponad 700 milionów dolarów. Tymczasem okazuje się, że w wielu przypadkach wcale nie zawinił najnowszy Notatnik.

Samsung doliczył się 26 spraw w 15 różnych krajach (9 w Stanach Zjednoczonych, 3 w Korei Południowej, 2 we Francji i po jednej w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Singapurze, Filipinach, Turcji, Wietnamie, Chorwacji, Rumunii, Iraku, Libanie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Czechach), w których Galaxy Note 7 oskarżany był o wywołanie pożaru lub/i uszkodzenie mienia, podczas gdy wcale taka sytuacja nie miała miejsca. W 12 przypadkach stwierdzono, że przyczyną nie był ten smartfon, w siedmiu nie dało się skontaktować z użytkownikami, którzy złożyli zawiadomienie, a siedmiu kolejnych wycofało zarzuty.

W tym miejscu należy przywołać sytuację ze spalonym Jeepem Grand Cherokee. Świat obiegła informacja, że pożar wywołał Galaxy Note 7. Później jednak okazało się, że strażacy nie byli w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy to właśnie on sprawił, że samochód stanął w płomieniach.

Z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia również wtedy, gdy 6-letni chłopiec został poparzony przez smartfon, w którym wybuchła bateria. Wówczas winą też obarczono Galaxy Note 7. Szybko jednak okazało się, że dziecko wcale nie oglądało filmów na tym modelu – dziadek dał mu do ręki Galaxy Core Prime z 2014 roku.

Trzecim przykładem, w którym oskarżano Galaxy Note 7 za spowodowanie pożaru, było zdarzenie w miejscowości Port St. Lucie na Florydzie. Samochód Clifforda Samuelsa nagle stanął w płomieniach na autostradzie. Świadkowie wówczas podali, że winowajcą jest najnowszy Galaxy Note. Tymczasem żona mężczyzny poinformowała, że posiadał on Galaxy S7.

Oczywiście powyższe nie świadczy o tym, że nie ma żadnego problemu, jednak zwraca uwagę na to, że w wielu przypadkach oskarżanie Galaxy Note 7 za wywołanie pożaru nie było uzasadnione. Samsung nadal sukcesywnie wymienia kolejne egzemplarze. W Stanach Zjednoczonych nowy smartfon otrzymało już 500 tysięcy użytkowników, natomiast w Korei Południowej kolejnych 100 tysięcy.

Jeśli zaś chodzi o Europę, to Samsung planuje rozpocząć na nowo sprzedaż Galaxy Note 7 pod koniec listopada lub maksymalnie do końca 2016 roku.

Źródło: ZDNetAndroid Police, The Korea Herald, Reuters

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Dolaidola

    Ufff, od początku watpiłem w te prasowe rewelacje. Mam nadzieję że resztę przypadków też się uda jakoś wyjaśnić. Tak żeby max kilka sztuk było be. ;)

  • The_Ecki

    Teraz muszą to jakoś tuszować, żeby nie wyszło na światło dzienne ile tak naprawdę telefonów zostało uszkodzonych. Tego się raczej nie dowiemy. :)

  • No nie, można spłonąć od telefonu – i to zarzuty padają pod konkretny adres, a raczej taki wypadek może wydarzyć się w zależności od Karmy – jak ktoś sobie przekichał w poprzednim życiu :P
    A tak na poważnie, to faktycznie, trochę tych samozapłonów już było – jak się szybko coś robi, by wyrobić z terminem sprzedaży i wyścignąć konkurencję, to ludzie potem tracą skórę, jak nie więcej…

  • Sloma86

    W najlepszym przypadku ludzie zostali bez telefonu na 3 tygodnie, w gorszych na dłużej.
    Dopiero od czwartku pierwsze egzemplarze note 7 zaczęły trafiać do klientów, mojego nadal nie ma i nic się nie zmieniło.
    Dzwonił dziś samsung zapytać o formę odbioru telefonu i wybrałem kuriera, bon na 200zł może przyjśc przed telefonem nawet więc telefonu pewnie nie będzie do nast. tygodnia znów. Teraz próbuję się dodzwonić do ccs ale tam można prędzej umrzeć ze starości niż ktoś odbierze telefon.

    • Mac

      Proponuje zadzwonic do ccs z samego rana zaraz po 9. Naczekasz sie ale krocej niz w pozniejszych godzinach.

      • Sloma86

        Dzięki za radę, skorzystam w poniedziałek bo w sobotę pewnie nie pracują, a pon-pt jest czynne do 16 tylko.

        • Mac

          Jedno jest pewne. Nie maja jeszcze kolorow czarnych. Dzis dla mnie trafil niebieski ale nie odebralem czekam na czarny. Jak by nie bylo wymiany ruszyly.

          • Sloma86

            No to szkoda, ja właśnie miałem czarny i chciałem zamienić na niebieski, pisałem do serwisu czy będę mógł wziąć niebieski ale odpisali „no way hose” , znaczy się żebym spadał na drzewo więc olałem temat.
            Jakby Ci nie wymienili koloru to daj znać to może się coś wymyśli z wymianą, ogólnie jakoś specjalnie na niebieskim mi nie zależy (czarny też może być, liczyłem że może będę mógł zamienić na złoty) ale jakbym miał możliwość to pewnie bym się zamienił 1:1 , i tak gwarancja pewnie będzie podobna, moja od bodajrze 30 sierpnia lub 31. Chyba że liczy się w momencie odbioru telefonu to wtedy parę dni wprzód.
            Narazie u mnie cisza z nowym telefonem, dalej to samo na stronie serwisu więc przez weekend nic więcej w ccs się nie dowiem.

          • Mac

            Niebieski jest w serwisie Elton w katowicach bo nie odebralem bo zostawialem czarny a chce czarny a jakims cudem przyslali niebieski. Chyba mocno naciskalem i chcieli mnie miec z glowy. Zapewnili jednak ze dostane czarny ale w przyszlym tygodniu bo nie maja.Moze cos moga pokombinowac bys dostal wlasnie ten noebieski zamiast mnie. Z telefonem dostaniesz bon 200zl na wydatki w sklepach samsunga.

          • Sloma86

            O bonie to mi dziś mówił koleś z samsunga bo dzwonił na mój kom gdy byłem w pracy, zresztą o bonie wiedziałem o 9 września gdy zgłosiłem tel do wymiany bo pytałem wtedy o rekompensatę na infolinii wspominając o tym że w usa jest 50 dolców ( a było 25 ale się pomyliłem :) ).
            Co do wymiany to jak dostaniesz czarny to w porządku, za dużo zachodu z tą wymianą by było bo tak to zaraz będziesz miał nowy od ręki.
            Widocznie w sklepie mogli pójść Tobie na rękę z kolorem ale mi to nie przejdzie w ccsonline niestety a tylko tam moge zamienic w sumie bo ze strony internetowej orange bralem i reklamacje na infolonii samsunga zgłaszałem.

          • Mac

            Ja kupilem za granica dual sima wiec w sumie i tak jestem wdzieczny za wymiane w PL. Czekam cierpliwie choc bedzie to wersja PL ale tez z gwarancja PL i mozliwoscia pozniejszej odsprzedazy.

          • Sloma86

            No to udało się Tobie w sumie z tą wymianą, inaczej nie dało by się przenieść gwarancji na polską, a co dopiero zamienić urządzenie na lokalne.
            No to powodzenia, teraz już blisko w Twoim przypadku do wymiany więc wreszcie będziesz mógł się cieszyć telefonem za który dawno zapłaciłeś.
            Samsung jest gorszy niż dresy, dresy jak ukradną telefon to policja ich złapie szybciej niż 3 tygodnie (jak wymiana w samsungu), i nie dość że odzyska się telefon szybciej to i rekompensata przyznana przez sąd będzie w gotówce a nie bonach z samsunga których nie można wykorzystać w domach uciech ;)

          • Sloma86

            Tak mi przyszło jeszcze do głowy żeby zapytać czy kupiłeś swój telefon w usa może w przedsprzedaży ? Bo jeśli tak to tam można było i chyba nadal można wejść na stronę i zamówić kartę microsd 256gb lub zegarek gear fit 2 w prezencie przy zakupie note 7 w przedsprzedaży.
            U nas dawali tylko gogle warte 100 dolarów podczas gdy zegarek warty 170dolarów a karta 250dolarów …

          • Mac

            Ja przywiozlem telefon z delegacji z TW i kupilem go z polki bez gratisow. Co do karty to kupilem sobie takowa na olx w zupelnie dziwnej,niskiej cenie. Doszla, dziala w innym urzadzeniu i wszystko z nia wporzadku.

    • miki korporacja

      Kolego Sloma lub Słomaa ( bo zauważyłem ze tym podobnych nicków używasz) dlaczego ty przy kazdym pojawiającym się w necie artykule o N7 piszesz te swoje żale w kwestii wadliwie działającego twojego telefonu.?
      Czemu to ma służyć ? Ludzie się na tobie wyżywają , twierdzą ,że piszesz jakies bzdury wyzywają cię ty w rewanżu wpadasz w furie , ciągle podkreślasz ze masz 30 lat ( tak jakby to bardzo istotne było) i tak bez końca….
      Ciągle coś tam wypisujesz że masz ( miałes ..) z tym fonem same problemy. Jeśli rzeczywiscie jest jak piszesz – że naprawdę posiadasz ten telefon to przeciez masz go na gwarancji. Dlaczego nie zgłosisz sprawy w ramach gwarancji do samsunga.
      My w korporacji mamy 9szt N7 i nikt od sierpnia nie miał z nimi żadnych problemów. Oczywiscie oddaliśmy te telefony do weryfikacji baterii i czakamy na zwrot.
      Wyzywasz wszystkich forumowiczów od trolli a sam pisząc komentarze gdzie się tylko da – wychodzi na to ,że to ty jestes tym trollem.
      Teraz to wychodzi na to ,że prócz żalów i pretensji do samsunga ,że ci sprzedali wadliwy telefon , nie dostarczyli w terminie nowego to jeszcze ci się nagle przypomniało że nie podoba ci się kolor tego N7 który sobie sam wybrales….:))
      Myślę i proponuję byś się nad sobą poważnie zastanowił :)

      • Sloma86

        Już śpieszę z odpowiedzią…
        Pierwszy powód (i największy) jest taki że liczyłem na to że do końca tego tygodnia dostanę to za co już zapłaciłem czyli nowy note 7.
        Drugi nie mniejszy to restarty telefonu, ponad 20 dziennie (telefon działał po 1-2 minuty, czasami nawet 5 minut) przez które nie mogłem korzystać z telefonu.
        Trzeci to olewanie klientów przez samsunga, miała być wysyłka od 19 a dopiero od 22 coś się ruszyło i to powoli, w usa miało być od środy a ludzie już od wtorku dostawali więc to mi się nie podoba.
        Czwarty powód to polityka aktualizacji samsunga, mój note 10.1 2014 lte ma androida 4.4.2 z 12/2013 a tablet wydany był 10/2013… Nie ma nowszego systemu do tabletu który nie ma do tej pory następcy z linii note.
        A więc to i kilka innych powodów to przyczyna dla której marnuję swój czas i piszę przy każdym artykule aby inni się nie nadziali na te telefony które w dużej ilości restartują się i brickują.
        Nawet jeśli jedna osoba która chciała kupić note 7 kupi inny telefon innego porducenta to będę zadowolony z tego co osiągnąłem.
        Po prostu nigdy nie miałem takich atrakcji żeby trzeba było dopraszać się o swój telefon i wnikać kiedy będzie szansa na nowy egzemplarz. Zwłaszcza przy tak drogim urządzeniu które powinno być „flagowcem” a nie bombą z opóźnionym zapłonem i symulatorem restartów.
        Myślę że gdybyś musiał pozbyć się nowego telefonu i przez 2 tygodnia nic się nie ruszyło to też byś się wkurzył gdybyś musiał nadal opłacać abonament.

      • dominik

        Hahaaaaaa ja też zauważyłem że z nim naprawdę jest coś nie tak.
        To Chyba psychol jakiś.
        Wziął czarny chce niebieski a jutro będzie tu na forach klął na samsunga ze nie wyprodukowal zielonego :)
        Nie zdziwię się jak zobaczymy jego kolejne posty w których będzie się wypytywal na forach czy można zamienić w jego samsungu androida na iOS appla- bo przemyslal i android mu jednak nie odpowiada :))

        • 1nazir

          I pewno będzie miał pretensje do całego świata że samsung mu tego androida nie chce wymienić na iOSa w ramach gwarancji.

          Troll i cwaniaczek. Wpierw narzekał ze tel nawala potem ze musi czekać na wymianę zbyt długo a na koniec wyszło ze próbował przy okazji wymienić sobie cały telefon z powodu koloru. Drobny cwainaczek.

  • Bobik

    Brawo to nie był note7 ,ale przecież Galaxy Core Prime,S7 to produkty chyba Samsunga.Reklama sama w sobie.

  • Adam s

    mój note dostał aktualizację która informowała że jeśli po aktualizacji ikonka baterii będzie czerwona to mam telefon wymienić ( i nie będzie go można naładować powyżej 60% ) jeśli zielona to telefon jest bezpieczny… jest zielona, wcześniej zresztą wpisałem nr seryjny na stronie Samsunga i już wiedziałem że tel jest ok… poza tym mam wersję dual sim i te ponoć wszystkie są ok… dziwne tylko że o tej aktualizacji mało się pisze…

    • Mac

      Witam. Mialem Dual sim made in Vietnam i wyskoczyla informacja po numerze imei ze telefon do wymiany. Czekam na wymiane aktualnie lecz wymieniaja na wersje europejska 1 sim

      • Adam s

        czyli wynika z tego że nie wszystkie dual są ok.. :( mój jest z Hong Kong’u i wynika z tego że mam szczęście..

  • Piotrek

    Mój dual był z Singapuru i w następnym tygodniu ma przyjść od samsunga nowy europejski 1 sim. Made in vietnam dual sim z Singapuru i nie był wporzadku.

  • Piotrek

    Kupowałem tego dual sima ze niby wersja hong kong a dostałem Singapur. Znana firma mnie trochę oszukała.

  • sefd

    Widzę, że nie ma tam wymienionej Polski… cóż polska bieda nie kupiła note 7 w końcu pis daje marne 500 zł, a nie 5000 zł

    • Kewin Karlos

      … i z politowaniem pokiwał głową …

  • Wojtek 66

    Sprzedaż ponowna listopadzie ???? I dla tych którzy zamówili w przedsprzedaży ???? Chyba jesteśmy przez Samsunga traktowani jako klienci II kategoriii

    • niconozomu

      Mowa regularnej sprzedaży. Zaległe preordery będą wcześniej. Komputronik spodziewa się dostawy na początku przyszłego tygodnia. Więc jeśli faktycznie dostaną Notesy to klienci jeszcze we wrześniu mają szanse dostać swoje telefony. Szczerze liczę że faktycznie dostaną bo ja także czekam na swoje urządzenie :)

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona