Ważne

Kto jest Numerem 1? Oczywiście, że Samsung

Samsung pod względem liczby sprzedawnych smartfonów pozostawia konkurencję daleko w tyle. Zawdzięcza to nie tylko bardzo rozbudowanemu portfoliu, ale przede wszystkim swojemu dobremu imieniu, które dla wielu jest synonimem najwyższej jakości. Zaufanie klientów objawiło się jeszcze w kolejny sposób – jak pokazują statystyki, to właśnie telefony Koreańczyków są najchętniej kupowane.

I nie chodzi tutaj o ujęcie ogólne, a konkretnie o urządzenia z Androidem, po które najczęściej sięgali klienci na całym świecie w pierwszej połowie 2016 roku. Jako kryterium przyjęto ilość sprzedanych egzemplarzy oraz udział w rynku danego modelu. W obydwu kategoriach bezapelacyjnie wygrał Samsung. W ścisłym TOP3 znalazły się trzy jego propozycje – odpowiednio – Galaxy S7 Edge, Galaxy J2 i Galaxy S7.

Samsung Galaxy S7 Samsung Galaxy S7 Edge Samsung Galaxy J2 najlepiej sprzedające się smartfony

Jak widać, Galaxy S7 Edge rozszedł się w zaledwie o 300 tysięcy większej liczbie egzemplarzy niż kilkukrotnie tańszy Galaxy J2 (13,3 miliona vs 13 milionów). Niewiele gorzej sprzedał się też Galaxy S7 – do rąk klientów do końca czerwca trafiło łącznie 11,8 miliona sztuk tego modelu. Jak łatwo też policzyć, Samsung sprzedał już łącznie ponad 25 milionów swoich tegorocznych flagowców.

To trzeba przyznać – Galaxy S7 i Galaxy S7 Edge to niezwykle udane smartfony i wszyscy są nimi zachwyceni. Koreańczykom bez wątpienia udało się stworzyć prawdziwe bestsellery. Producent musi jednak pamiętać, że konkurencja nie śpi i sukcesywnie rośnie w siłę. Nie tylko Huawei, ale również Oppo i Vivo, które w ostatnim czasie zepchnęły z podium Xiaomi i Lenovo. Dlatego Samsung nie może pozwolić sobie spocząć na laurach i cały czas musi prezentować coraz to lepsze urządzenia – jak na przykład Galaxy Note 7.

Źródło: Startegy Analytics przez GizmoChina

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Władysław Komar

    ‚portfoliu’ – hehehehe

  • Niestety

    Liczą się zyski misiu, liczba sprzedanych sztuk znaczy niewiele dopóki nie idą za tym adekwatne pieniądze. A w tej materi no cóż- numerem 1 apple ,później długo długo nic,podejrzewam że samusng takich liczb jakie wykręca ogryzek nie zobaczy jeszcze długie długie lata.true story.

    • Damian R

      Spokojnie. Póki co to sprzedaż i zyski Apple zaczynają maleć. Tak samo jak ich udział w rynku. Samsung podkręca tempo – zaczyna sprzedawać coraz więcej i drożej.

      Nokia też była kiedyś niepokonana i zamiatała rynkiem,a dziś? Jest na śmietniku historii…

  • marcus1212

    To teraz porównajcie dochód z takim apple ;) i narody klękają… Niestety Samsung sprzedaje dużo ale zysk ma niewspółmiernie mały.

    • The_Ecki

      Bo ma mniejszą marże, Apple potrafi sprzedawać coś z nieproporcjonalnie dużą marżą, widzisz że chińczyki nie zarabiają wiele, bo marża mała i walka o klienta ceną.

  • h2o

    Skoro jest tak chujowo, a Samsung sprzedaje za czapkę gruszek, to porównajcie zyski działu smartfonów Samsunga z zyskami HTC, Sony i LG. Oby się nie okazało, że trzy firmy razem wzięte nie zarabiają tyle na smartfonach, co sam Samsung. Info odnośnie zysków dostępne w necie.
    Apple, to inna para kaloszy. Zawsze doili, doją i doić będą, bo uchodzą za ekskluzywną markę, za którą ludzie są gotowi dopłacać.

    • Tomasz Salich

      A może po prostu niektórzy wolą iOS’a? Nie, to niemożliwe… :v

  • bbrl

    Ja bym się bał odmieniać słowo portfolio… Gratuluję odwagi.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona