Drugi kwartał nie był udany dla Lenovo i Xiaomi. Świetnie poradziło sobie za to LG

Drugi kwartał zakończył się trzy tygodnie temu, więc analitycy mieli wystarczająco dużo czasu, aby podsumować i usystematyzować wyniki poszczególnych producentów. Efekty ich pracy są z jednej strony zaskakujące, ponieważ w TOP 5 nie spodziewaliśmy się zobaczyć LG. Z drugiej zaś potwierdziło się, że Oppo i Vivo radzą sobie ostatnio o wiele lepiej niż Lenovo i Xiaomi.

W drugim kwartale 2016 roku sprzedano łącznie 315 milionów smartfonów, czyli o 8,9% więcej niż w poprzednim trymestrze, gdy były to 292 miliony oraz o 3,2% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku.

W globalnym ujęciu najlepiej poradził sobie Samsung, który do rąk klientów dostarczył około 77 milionów smartfonów, zdobywając dla siebie tym samym prawie 25% udziałów w rynku. Trzeba jednak zauważyć, że sprzedaż w jego przypadku spadła, ponieważ w ubiegłym kwartale udało mu się uzyskać wynik o 5% lepszy.

Drugie jest Apple ze sprzedażą na poziomie 48 milionów iPhone’ów, czyli o 13% lepszą niż w okresie styczeń-marzec 2016. Co ciekawe, prawdziwym hitem okazał się iPhone SE, który rozszedł się w 9 milionach egzemplarzy, co stanowi prawie 19% całości.

Huawei, czyli trzeciemu, największemu producentowi na świecie, udało się z kolei sprzedać 29 milionów smartfonów, czyli o 7,4% więcej niż w poprzednim kwartale, kiedy było to 27 milionów. Analitycy są przekonani, że wynik mógłby być lepszy, gdyby nie ostra konkurencja ze strony rodzimych rywali.

Jednym z nich jest Oppo, które zajmuje czwarte miejsce, zaraz przed LG. Obecność tego ostatniego w TOP 5 największych producentów smartfonów na świecie może nieco dziwić, ponieważ w ostatnim czasie nie radzi sobie on najlepiej – przede wszystkim sprzedaż LG G5 pozostawia wiele do życzenia.

Q2 2016 sprzedaż smartfonów drugi kwartał 2016 globalnie

Jeśli natomiast chodzi o same chińskie marki, to w ścisłym TOP 3 znalazły się: Huawei, Oppo i Vivo. Dopiero później, choć z niewielką stratą (ale jednak) jest Lenovo i Xiaomi. Ta ostatnia dwójka ma poważne powody do zmartwień, ponieważ po raz kolejny wypadła z TOP 5 największych producentów na świecie.

Analitycy prognozują, że obie marki mogą w tym roku sprzedać po tylko 60 milionów smartfonów. Tylko, ponieważ Xiaomi w zeszłym roku dostarczyło do rąk klientów ponad 70 milionów urządzeń. Wygląda na to, że chiński Apple okazał się kolosem na glinianych nogach, skoro nie potrafi stale poprawiać swoich wyników.

Q2 2016 sprzedaż smartfonów drugi kwartał 2016 Chiny

Źródło: TrendForce