Ważne
Uhans

Marshmallow ma „już” 15,2% udziałów w rynku urządzeń z Androidem

W tym miesiącu Google oficjalnie zaprezentuje Androida 7.0 Nougat. Tymczasem jego poprzednik, Android 6.0 Marshmallow, ma dopiero 15,2% udziałów w rynku urządzeń z Androidem. Sukces? Porażka?

Proces adaptacji nowego wydania Androida zawsze idzie jak po grudzie. Nie do końca jest to jednak wina samego Google, a w głównej mierze producentów, którzy od zawsze bagatelizują tę kwestię. Niestety, odbija się to najbardziej na wizerunku koncernu z Mountain View, ponieważ to on jest ojcem tego systemu. A de facto ma najmniej do gadania.

Android 6.0 Marshmallow w sierpniu miał 15,2% udziałów w rynku urządzeń z Androidem. To mało. Bardzo mało. I choć poprzednie wydania sukcesywnie tracą, to i tak na czele podium pozostają Android Lollipop i Android KitKat. Niestety, jeśli Google nie znajdzie bata na producentów, to taki sam los czeka Androida 7.0 Nougat.

Rozdział udziałów poszczególnych wersji Androida w sierpniu 2016 roku

Rozdział udziałów poszczególnych wersji Androida w sierpniu 2016 roku

Poniżej porównanie, jakie udziały miały poszczególne wersje Androida w sierpniu, lipcu i czerwcu 2016 roku:

Miesiąc/
Wydanie
sierpień 2016 lipiec 2016 czerwiec 2016
2.2 Froyo 0,1% 0,1% 0,1 %
2.3.3-2.37 Gingerbread 1,7% 1,9% 2,0%
4.0.3-4.0.4 Ice Cream Sandwich 1,6% 1,7% 1,9%
4.1.x Jelly Bean 6,0% 6,4% 6,8%
4.2.x Jelly Bean 8,3% 8,8% 9,4%
4.3 Jelly Bean 2,4% 2,6% 2,7%
4.4 KitKat 29,2% 30,1% 31,6%
5.0 Lollipop 14,1% 14,3% 15,4%
5.1 Lollipop 21,4% 20,8% 20,0%
6.0 Marshmallow 15,2% 13,3% 10,1 %

Źródło: Android Developers

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • virtus21

    Mnogość różnorakich konfiguracji sprzętowych powoduje, że wypuszczanie aktualizacji, to nie takie hop – siup jak się co niektórym wydaje. Całość tematu zamyka się w jednym słowie: optymalizacja.

    • olo

      optymalizacja – tak, finansowa. Google i producenci cieszą się, że mają kolejny niepodważalny argument, aby kupić ich najnowszy telefon z ich najnowszym OS. Win-Win, tylko klient traci…

Tabletowo.pl