Ważne
Wiko VIEW

Silnik Unreal Engine 3 także na Windows 8 Pro i RT (wideo)

Dzięki silnikowi Unreal Engine, na naszych komputerach, tabletach internetowych i telefonach możemy grać w gry, których grafika zapiera dech w piersiach. Jest to niebywale użyteczne środowisko, którego potencjał wykorzystują programiści na całym świecie. Jednymi z najbardziej znanych mobilnych tytułów stworzonych w oparciu o silnik Unreal są gry Infinity Blade i Infinity Blade 2 dla tabletów iPad i smartfonów iPhone. Produkcje, imponujące zarówno pod względem grafiki, jak i rozgrywki, są obiektem westchnień właścicieli urządzeń z Androidem, dla których gry nie są dostępne.

Unreal Engine jest silnikiem, którego mogą używać programiści tworzący dla wszystkich platform: Adobe Flash, Android, iOS, PC, OS X, Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation Vita, Nintendo Wii, a także – zgodnie z dzisiejszą zapowiedzią – Windows 8 i Windows 8 RT. Nvidia, wiodący producent procesorów i układów graficznych dla urządzeń mobilnych, we współpracy z firmą Epic zaprezentowała silnik Unreal Engine 3 kompatybilny z nowymi tabletami, hybrydami i ultrabookami pracującymi pod kontrolą ósmej odsłony systemu Windows.

Podczas konferencji prasowej pierwszego dnia targów IFA 2012 w Berlinie, Nvidia zaprezentowała demo Epic Citadel na tablecie Asus Vivo Tab RT z czterordzeniowym procesorem Tegra 3. Epic Citadel jest tą samą aplikacją, która w 2010 roku zszokowała zgromadzonych na keynote poświęconym pierwszej generacji iPada. Trudno nazwać ją grą – to raczej prezentacja możliwości graficznych silnika Unreal. A te są naprawdę duże, o czym możecie przekonać się oglądając poniższe wideo.

Jedną z wielu zalet pisania gier opartych na silniku Unreal jest wcześniej wspomniana wieloplatformowość. Portowanie z PC i konsoli Xbox na urządzenia mobilne jest bardzo proste i nie wymaga dużych nakładów pracy. Docenią to firmy, które chcę iść z duchem czasu i zaistnieć także na rynku aplikacji dla tabletów i smartfonów. Więcej o Unreal Engine i związanych z nim rewolucjach usłyszymy pod koniec października. Jest na co czekać, nie sądzicie?

via Tablet-News

Komentarze

  • gosc

    Windows Pro ma pewnie procka i5 wiec nic nie dziwi.
    A jesli chodzi o RT to z tegra 3 tez nie dziwi.

    A cena? Chip.pl podaje ze bedzie to 2600 PLN (600USD)
    za Win 8 RT. I to pewnie jest prawda, to bezsensowna cena
    po ktorej mozna rozpoznac Microsoft. Juz Slate’y z Win 7
    kosztowaly cholernie duzo 5-7 tys.

    A Windows Pro od 3600 PLN – a w to akuratnie nie wierze.
    to bedzie wlasnie tyle co po porzednia generacja 5-7 tysiecy.
    I kupi to jakis naiwny gogus biznesmen i bedzie zalowal.

  • Sniper
  • Piotrek

    Sniper: I tak i nie, Unreal Engine występuje w wersji darmowej pod postacią UDK. Aby wydać komercyjny produkt to jest jedynie opłata 100$. Minusem jest to że UDK na chwilę obecną potrafi jedynie publikować gry na iOS.

    Z Unity aby w ogóle zacząć to trzeba kupić okrojone pakiety pod mobilki – każdy z osobna. I tak, okrojona wersja będzie kosztować min. 800$.

    Jeśli chcemy mieć pełen potencjał to należy wydać 1500$ za Unity Pro, 1500$ za iOS, 1500$ za Androida. Daje to dość pokaźną sumkę 4500$. A warto zwrócić uwagę że tylko część aplikacji na platformach mobilnych daje zarobić – reszta ginie gdzieś tam w czeluściach marketowych.

    Ponadto już tak w gwoli ścisłości, Unity nie jest silnikiem graficznym, a silnikiem do gier/symulacji. Różnica jest taka że silnik do gier składa się z silnika graficznego, fizyki, obsługuje wejścia/wyjścia, dźwięk itd.

    gosc: Jak dwie różne architektury procesorów i ich obsługa Ciebie nie dziwią? To tak jakby czymś normalnym było że ropę lejesz do benzyniaka i odwrotnie a wszystko i tak działa. Taka wieloplatformowość sprzętowa/systemowa to święty gral deweloperów, a nie rzecz powszednia i nudna.

    Do tego oskarżanie Microsoft o bezsensowne ceny, posiłkując się przykładem HP Slate jest czystym absurdem. Idąc tym tokiem rozumowania trzeba by wieszać psy na Google że Asus Transformer i Samsung Note są tak drogie – a to przecież tylko tablety.

    Oczywiście nie jestem wielkim fanem Microsoftu, jak również nie jest to firma bez skazy. Jednak na chwilę obecną ta firma dała mi więcej niż np. taki Google. Jako student/uczeń dostaje soft za free, jako założyciel firmy mogę dostać soft za free w programie BizSpark, dla studentów organizują różnego rodzaju konkursy, rozdają sprzęt dla deweloperów. Wszystko to ma oczywiście przywiązać człowieka do tej marki, no ale jednak “coś” namacalnego się dostaje. A to marudzenie że są drodzy – to czysta hipokryzja, tym bardziej że większość osób ma lub miała pirackiego windowsa/offica przez większość swojego życia.

    No ale takie już życie hejterów;)

    • Sniper

      O ile pamiętam działało to w ten sposób że jeżeli nie posiadamy licencji na Unreal Engine 3 i używamy darmowego UDK, gdy nasza gra zarobi więcej niż ustalona suma wtedy płacimy Epic pewien % całej zarobionej kwoty-tu zawiera się darmowość UDK które na dodatek zostało pozbawione wsparcia dla Androida chyba że posiada się pełną licencje która tania nie jest-750 000 $ Tylko największych deweloperów stać na wydawanie tytułów multiplatformowych na tym silniku. W związku z tym na Androidzie dostępna jest jak na razie jedna gra na UE 3 mianowicie Dungeon Defenders, nawet Gameloft anulował niegdyś zapowiadanego pierwszego FPS-a na Androida wykorzystującego UE 3 -March of Heroes. Natomiast tytułów opartych na Unity 3 jest całe multum, zwłaszcza dzięki wsparciu Nvidii np. Shadowgun, Blade Slinger, Dead Trigger itp.

      • Piotrek

        No wiadomo że nie ma nic za darmo;) Tyle że każdemu bym życzył by jego gra w przeciągu kwartału przekroczyła zarobek 50 000$, bo od kowty powyżej płaci się ten procent (czyli zarabiając 50 001$ płaci się procent od 1$).

        No i tu jest właśnie pies pogrzebany, miejmy nadzieję że do UDK zostanie dodane wsparcie dla Androida, jak i nie zapomną dodać wsparcia Win8/RT.

      • hydzior

        Na androidzie jest juz kilka gier opartych o UE3 . Musisz zweryfikowac swoje dane troche ;].

  • JohnyB

    “Jest na co czekać, nie sądzicie?” – sądzić to można w sądzie, a my uważamy :)

  • hydzior

    Zapomnieliscie dodac ,ze wersja na win rt bedzie wykorzystywac directx’a ,a nie ogl es’a 2 ,co do troche wieksze pole do popisu ,bo wkoncu bedzie mozna uzywac tego samego renderera co na duzych zabawkach jak PC .

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona