13 milionów złotych kary dla Orange za wprowadzanie w błąd klientów Neostrady

Jak to mówią, przyszła kryska na matyska. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że reklamy Orange Polska, będące elementem kampanii prowadzonej dla marki Neostrada w 2015 roku, były mylące. W związku z tym operatorowi przyjdzie zapłacić 13 milionów złotych kary.

Nie tak dawno temu rzecznik prasowy sieci Orange, Wojtek Jabczyński przedstawiał naciągane reklamy Play 5G Ready jako przykład wprowadzania klientów w błąd, a niedługo później opublikowano spot, w którym żartowano z reklam UPC. Jak się okazuje, Pomarańczowi też mają swoje na sumieniu, a za dawne grzechy przyjdzie im teraz zapłacić górą złota.

UOKiK przyglądał się reklamom Neostrady już w 2017 roku. I wtedy orzekł, że sposób korzystania z sieci w nich ukazany, wprowadza klientów w błąd. Prezes urzędu domagał się 16,3 mln złotych kary dla operatora. Orange rzecz jasna nie spodobała się ta opinia, wiec firma zgłosiła się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten jednak podtrzymał decyzję UOKiK, zmniejszając karę do 13 milionów PLN.

Jeszcze okaże się, jak Orange odniesie się od tej decyzji sądu – firma podejmie decyzję, kiedy zapozna się z treścią jej uzasadnienia.

Orange Polska nie pierwszy raz spotyka się z karą za działania, które mogły przynosić szkodę swoim klientom. Pod koniec ubiegłego roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Pomarańczowych ponad 9 mln złotych grzywny za wysyłanie SMS-ów o treści marketingowej bez ważnego upoważnienia przez klientów. Firma także w tym wypadku zapowiedziała skierowanie sprawy do sądu, twierdząc, że jest to kwota „niewspółmierna wobec rzekomego naruszenia”.

 

źródło: wirtualnemedia.pl