Reklamy, które nie zasłaniają całego ekranu i nie zapełniają każdej wolnej przestrzeni na stronie internetowej, jak najbardziej są do zaakceptowania. YouTube chyba przestał to rozumieć, bowiem niebawem wprowadzi nowy format reklamy na ekranach telewizorów.
Duży baner w aplikacji YouTube’a
Nikt raczej nie przepada za tymi złymi reklamami, które wyświetlane są na całym wyświetlaczu, wyskakują w okienkach trudnych do zamknięcia czy trwają kilka minut przed rozpoczęciem odtwarzania filmu. YouTube do tej pory dość akceptowalnie podchodził do tego tematu. Owszem, momentami reklamy na YouTube potrafią być irytujące, ale to raczej przez treść, a nie ich format. Ponadto, to właśnie dzięki nim mamy bezpłatny dostęp do ogromnej bazy materiałów wideo i świetnych aplikacji.
Niestety, YouTube zamierza zmienić swoje podejście związane z dostarczaniem reklam. Firma chce, aby użytkownicy korzystający z serwis na telewizorach, tuż po uruchomieniu aplikacji otrzymali treści sponsorowane. Ponadto, reklamodawcy otrzymają naprawdę dużą powierzchnię do wykorzystania.
Nowe okno reklamy będzie zajmować znaczną część ekranu, spychając na dół pozostałe treści, takie jak playlisty utworzone przez użytkownika, nowe filmy z subskrybowanych kanałów i materiały dobrane przez algorytm do preferencji konkretnego widza.
Co więcej, jakby sam duży baner nie wystarczał, to po kilku sekundach rozpocznie się automatyczne odtwarzanie reklamy. Kolejnym krokiem będzie wyświetlenie jest na pełnym ekranie. Na szczęście, cały ten proces będzie odbywał się bez dźwięku. Jak twierdzi YouTube, dzięki temu rozwiązaniu reklamodawcy zyskają nową i skuteczną metodę dotarcia do potencjalnych klientów.
Docelowo nowy format najpewniej zostanie wprowadzony w każdej wersji aplikacji YouTube’a. Irytujących reklam mogą więc spodziewać się użytkownicy Android TV, innych telewizorów Smart TV, a także osoby posiadające przystawkę Apple TV.
Co z oszczędzaniem danych?
Oczywiście YouTube nie może zrezygnować z reklam, jeśli zamierza istnieć w wersji bezpłatnej. Niestety, nowy format dostarczania treści sponsorowanych zapowiada się niezbyt przyjemnie.
Ponadto, automatycznie odtwarzane materiały wideo najpewniej zwiększą zużycie danych. W związku z tym, działania Google wydają się dość dziwne i niespójne – z jednej strony firma wprowadza nowe reklamy na prawie cały ekran, a z drugiej rozwija funkcje oszczędzania danych w Android TV.
źródło: Android Police, Google