Xiaomi zaliczyło świetny kwartał, chociaż przychody ze smartfonów spadły

Strategia Xiaomi, opierająca się na oferowaniu dobrych urządzeń w naprawdę atrakcyjnej cenie, przynosi oczekiwane rezultaty. Chiński producent ponownie może pochwalić się rosnącymi przychodami.

W siedzibie Xiaomi mają powody do świętowania

Ten rok jest naprawdę dobry dla Xiaomi. Wyniki finansowe za pierwszą połowę 2019 roku okazały się znakomite. Firmie udało się zwiększyć całkowite przychody aż o 20,2% do około 95,71 mld CNY, z czego 40% to działalność poza Chinami. Marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna, również w Europie.

Co więcej, nic nie wskazuje, aby trend wzrostów miał nagle wyhamować. Z najnowszego raportu Xiaomi, który obejmuje trzeci kwartał 2019 roku wynika, że producent ponownie osiągnął lepsze rezultaty niż w poprzednim roku.

Najważniejsze dane przedstawiają się następująco:

  • Całkowite przychody wyniosły około 53,7 mld CNY, co oznacza wzrost o 5,5% rok do roku,
  • Zysk brutto wyniósł około 8,2 mld CNY, czyli wzrost o 25,2% rok do roku,
  • Zysk netto skorygowany (bez zastosowania MSSF) osiągnął około 3,5 mld CNY, co oznacza wzrost o 20,3% rok do roku.

Jednym z kluczowych segmentów pozostają smartfony. Xiaomi jest w końcu czwartym największym producentem na świecie i niewykluczone, że w ciągu najbliższych lat zepchnie Apple z trzeciej pozycji. Chińczycy w trzecim kwartale sprzedali 32,1 mln smartfonów, co przełożyło się na przychody na poziomie 32,3 mld CNY.

smartfon Xiaomi Mi 9T
Xiaomi Mi 9T (fot. Denis Żak / Tabletowo.pl)

Mimo iż smartfony Xiaomi sprzedają się coraz lepiej w Europie, w tym również w Polsce, to wyniki światowe dotyczące liczby sprzedanych egzemplarzy nieznacznie zmalały. Producent musi się również pogodzić ze spadkiem przychodów z tego działu – o 7,8% rok do roku. Sytuacja niekoniecznie utrzyma się w przyszłości – Xiaomi ciągle rozszerza portfolio urządzeń. Dodatkowo, jak podaje Lei Jun, dyrektor generalny firmy, w 2020 roku pojawi się co najmniej 10 modeli z obsługą 5G.

Internet rzeczy i telewizory

Oczywiście Xiaomi to nie tylko smartfony, ale również mnóstwo innego sprzętu. Według danych z 30 września 2019, do platformy IoT Xiaomi było podłączonych 213 mln urządzeń (nie wliczając laptopów i smartfonów). Wynik jest lepszy o imponujące 62% względem poprzedniego roku.

Rośnie również liczba osób, które prawdopodobnie są fanami marki (posiadają pięć lub więcej urządzeń z jej oferty). Nie licząc laptopów i smartfonów, grupa ta składa się z 3,5 mln członków – wzrost o 78,7% rok do roku. Nic więc dziwnego, że tutaj Xiaomi zaliczyło spore wzrosty przychodów – 15,6 mld CNY, czyli rezultat o 44,4% lepszy niż rok temu.

Firma coraz lepiej radzi sobie również na rynku telewizorów. Światowe dostawy inteligentnych telewizorów Xiaomi osiągnęły poziom 3,1 miliona sztuk, co przekłada się na wzrost o 59,8% rok do roku.

Wyraźnie widać, że Xiaomi jest gotowe na ewentualne spadki zainteresowania smartfonami. Pozostałe działy systematycznie rosną, stając się coraz ważniejszymi filarami finansowymi firmy. Coś czuję, że przyszłość pod względem łącznych przychodów będzie jeszcze lepsza.

Polecamy również:

Rynek smartfonów znów rośnie. A wraz z nim, Samsung i Huawei

źródło: informacja prasowa, blog.mi.com