Xiaomi Mi Smart Band 5 sport smart fitness band
Xiaomi Mi Band 5 (źródło: Xiaomi)

13,4 mln Mi Bandów w pół roku. Huami jest Numerem 1 w Chinach i na świecie

Xiaomi Mi Band niewątpliwie jest najbardziej rozpoznawalną marką opasek fitness na świecie. Producent ciężko na to pracował, wprowadzając na rynek kolejne, bardzo atrakcyjne dla klientów urządzenia. Aktualnie jest Numerem Jeden pod względem dostaw zarówno w rodzimych Chinach, jak w ujęciu globalnym.

Huami jest największym dostawcą opasek sportowych w Chinach i na świecie

Wiele osób zapewne nie zdaje sobie sprawy z tego, że Xiaomi nie odpowiada w pełni za serię Mi Band. W projektowaniu i produkcji opasek z tej rodziny bardzo pomaga Huami, które posiada w swoim portfolio nie mniej popularną markę Amazfit.

Huami, przy okazji prezentacji nowych smartwatchy Amazfit GTR 2 i Amazfit GTS 2, pochwaliło się, że w pierwszej połowie dostarczyło w Chinach 5,49 mln egzemplarzy opasek z serii Xiaomi Mi Band, a w ujęciu globalnym aż 13,4 mln. Dzięki temu w obu przypadkach uplasowało się na pierwszym miejscu pod względem wolumenu dostaw.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

To jednak nie koniec sukcesów, jakimi może pochwalić się Huami. Chiński producent wearables poinformował również, że w pierwszej połowie 2020 roku dostarczył na globalny rynek 1,74 mln smartwatchy z serii Amazfit, dzięki czemu uplasował się w pierwszej piątce dostawców smart zegarków w ujęciu globalnym. Jednocześnie odnotował wzrost aż o 48% rok do roku, pomimo szalejącej na całym świecie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19.

Amazfit Huami dostawy świat
W pierwszej połowie 2020 roku Huami dostarczyło na całym świecie 1,74 mln smartwatchy marki Amazfit (źródło: Huami Weibo)

Xiaomi Mi Band jest Numerem Jeden nie bez powodu

Oczywiście wielkość dostaw to nie to samo, co wielkość sprzedaży, jednak nie mamy powodów sądzić, że opaski Xiaomi Mi Band zalegają w magazynach. Dla przypomnienia, Xiaomi Mi Band 4 potrzebował zaledwie ośmiu dni, aby rozejść się w milionie egzemplarzy, a w okresie, obejmującym drugą połowę 2019 roku i pierwszy kwartał Q1 2020, był najlepiej sprzedającą się opaską sportową na świecie.