Xiaomi logo

Xiaomi chce popłynąć na fali popularności Clubhouse – już ma swoją alternatywę

Trudno wytłumaczyć fenomen Clubhouse. Praktycznie nikomu nieznana aplikacja niedawno nagle zyskała ogromny rozgłos i popularność, a konkurencja szybko zaczyna na to reagować. Xiaomi zrobiło to wyjątkowo sprawnie, ponieważ udostępniło już podobne rozwiązanie, aczkolwiek nie jest ono skierowane do wszystkich użytkowników.

Co to jest Clubhouse?

W dużym skrócie, Clubhouse to aplikacja, która pozwala rozmawiać z ludźmi z całego świata o podobnych zainteresowaniach. Konwersacje prowadzone są w tzw. pokojach (ang. rooms) i mogą przybrać różną formę – wykładu, gdzie mówi tylko założyciel pokoju, a pozostali obecni wyłącznie słuchają, lub wymiany zdań, ponieważ inicjator dyskusji może też dopuszczać do głosu innych uczestników.

Aplikacja Clubhouse jest prawdziwym fenomenem, choć obecnie trudno powiedzieć, czy tylko chwilowym, czy uda jej się utrzymać na rynku przez dłuższy czas. Szczególnie że programowi szybko rośnie konkurencja – Facebook niedawno zainicjował prace nad podobnym produktem, a Xiaomi ma już gotową alternatywę. Podobnie jak oryginał, nie jest ona dla wszystkich.

Xiaomi chce popłynąć na fali popularności Clubhouse – już ma swoją alternatywę w postaci reaktywowanej aplikacji MiTalk

Aplikację Clubhouse charakteryzuje również to, że aktualnie jest ona dostępna wyłącznie na iPhone’y i tylko dla użytkowników, którym udało się zdobyć specjalne zaproszenie. Niektórzy sprzedają nawet takowe na Allegro za kilkaset złotych! Istne szaleństwo, choć średnio jest to kilkadziesiąt złotych.

Alternatywa od Xiaomi, aplikacja MiTalk, obecnie również jest dostępna na niewielką skalę, jeszcze w stadium beta, także tylko dla osób, które zostały zaproszone do testów tego produktu.

Xiaomi Mi 10T Pro fot. Miłosz Starzewski
(fot. Miłosz Starzewski / Tabletowo.pl)

Co ciekawe, aplikacja MiTalk została pierwotnie udostępniona w listopadzie 2010 roku i wyłączona… 19 lutego 2021 roku, czyli mniej niż dwa tygodnie temu! Xiaomi nie czekało długo, aby reaktywować ją w nowej odsłonie. Producent najwyraźniej chciał jak najszybciej zareagować na szybko rosnącą popularność Clubhouse. Warto tu jednak odnotować, że aplikacja MiTalk już na start, mimo że w bardzo ograniczonym zakresie, jest dostępna na smartfony z Androidem i iOS, a nie tylko z tym ostatnim, jak pierwowzór.

Xiaomi informuje, że aplikacja MiTalk jest skierowana do profesjonalistów i ma stanowić platformę do słuchania informacji specjalistów z różnych branży, aczkolwiek również, podobnie jak Clubhouse, umożliwia „podniesienie ręki” i wzięcie udziału w dyskusji. Ponadto jej użytkownicy mogą tworzyć własne – nazwijmy to też – pokoje, za pośrednictwem których będą komunikować się i wymieniać swoje poglądy na daną kwestię ze współpracownikami czy przyjaciółmi.

Na tę chwilę nowa aplikacja MiTalk została udostępniona jedynie w Chinach. Nie wiadomo, czy w przyszłości będą mogli z niej korzystać użytkownicy z innych krajów.