3 sierpnia startuje w Polsce nowy serwis streamingowy – Viaplay. Jakie będą ceny i za co zapłacimy?

Już w przyszłym miesiącu będzie można korzystać z nowego serwisu streamingowego Viaplay. Skupiać się on będzie na treściach sportowych, ale nie zabraknie też filmów, seriali i innych programów, w tym produkcji na wyłączność.

Viaplay nowym serwisem strumieniowania wideo

Serwis Viaplay nie będzie kolejną telewizją z własnymi kanałami, dostępną z poziomu platform cyfrowych – to osobna platforma z miesięczną opłatą subskrypcyjną. Jej cena ma wynosić 34 złote. NENT Group, odpowiedzialne za uruchomienie Viaplay w Polsce, zapowiada, że na początek będzie można skorzystać z promocji, dzięki której koszt abonamentu będzie niższy. Dostęp do zasobów serwisu będzie można wykupić samodzielnie, ale także doliczyć do rachunku operatorów sieci kablowych i telefonicznych.

Reklama

Viaplay będzie miało własną aplikację na smartTV, smartfony i tablety z Androidem oraz iOS, Chromecasta, Apple TV, konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, a także na komputery PC i Mac. Zapowiada się więc naprawdę szerokie wdrożenie. Zresztą, Viaplay wcale nie ukrywa, że ma ambicje zostać największym serwisem streamingowym w Europie.

Liga Europejska tylko w Viaplay

Oferta Viaplay będzie zawierać przede wszystkim transmisje i programy sportowe, ale nie zabraknie także filmów i seriali. Jeśli chodzi o sport, to chyba najbardziej interesujący jest fakt wykupienia przez Viaplay praw do transmisji Ligi Europejskiej UEFA na wyłączność w sezonach od 2021/2022 do 2023/2024. Oznacza to, że jeśli jesteśmy zapalonymi kibicami LE, to rozgrywki będziemy mogli śledzić tylko w Viaplay. Poza tym w serwisie obejrzymy m.in. rozgrywki Bundesligi, mecze Ligi Konferencji Europy, europejską kobiecą ligę piłkarską, mecze Copa América 2024 i wiele innych, w tym szumnie zapowiadane transmisje wyścigów Formuły 1 (od 2023 roku).

Oprócz oferty typowo „sportowej”, użytkownicy platformy będą mogli przebierać w ponad 70 oryginalnych produkcjach Viaplay, w tym „Fort Boyard” oraz treściach stworzonych w studiach NBCUniversal, Sony, MGM oraz CBS, wśród których wybijają się seriale takie jak „New Amsterdam” czy „Opowieści podręcznej”, a także klasyczne już hollywoodzkie przeboje pokroju serii filmów „Spider-Man”, „Faceci w czerni”, „Mission: Impossible”, „Bourne”, „Bridget Jones” czy „Indiana Jones”. Ofertę uzupełniają programy dla dzieci: „Psi Patrol”, „Świnka Peppa” i „SpongeBob Kanciastoporty”.

Zapewne na początku sierpnia pojawi się więcej informacji o Viaplay i o ewentualnych promocjach cenowych dla tych, którzy zdecydują się na zakup subskrypcji na premierę usługi w Polsce.