Musiało do tego dojść. Spersonalizowane reklamy pojawią się na TikToku

Przeglądając internet czy to na telefonie, czy na komputerze, z każdej strony jesteśmy bombardowani różnego rodzaju reklamami. Dostawcy często wykorzystują naszą aktywność w sieci, aby były one jak najbardziej dopasowane do naszych potrzeb. TikTok nie chce być gorszy od nich, dlatego już niedługo w aplikacji pojawią się spersonalizowane reklamy.

Reklamy na podstawie oglądanych TikToków

Ogromne zainteresowanie TikTokiem sprawiło, że aplikacja stała się jedną z najchętniej pobieranych na świecie. Jak wiemy, za popularnością idą reklamy, a wraz z nimi pieniądze. Do tej pory, każdy z użytkowników aplikacji, niezależnie od płci czy wieku, widywał te same krótkie spoty reklamowe wplecione pomiędzy oglądane filmiki. Jednak już 15 kwietnia sytuacja ulegnie zmianie, bowiem TikTok ogłosił, że od tego dnia wszyscy użytkownicy będą widywali reklamy dobierane na podstawie tego co oglądają na TikToku.

Reklama
tiktok
Komunikat na TikToku (fot. Kerry Flynn)

W komunikacie, jaki dostają już niektórzy użytkownicy jednej z najpopularniejszych aplikacji na świecie, możemy przeczytać, że ustawienia reklam zostaną automatycznie zmienione tak, aby aplikacja mogła wyświetlać spersonalizowane „ogólne” reklamy. Co ważne, każdy będzie wybrać, czy chce oglądać dopasowane pod siebie reklamy. Mimo że nowa opcja zostanie ustawiona jako domyślna, bez problemu będzie można ją wyłączyć. Wystarczy wejść w Ustawienia->Prywatność->Personalizacja i dane, gdzie dostępna będzie opcja: Włącz lub Wyłącz spersonalizowane reklamy.

TikTok jest zaangażowany zarówno w poszanowanie prywatności użytkownika, jak i budowanie spersonalizowanego doświadczenia, które umożliwia znaczące połączenie między firmami i użytkownikami. […] Będziemy nadal zachowywać przejrzystość w zakresie naszych praktyk dotyczących prywatności danych oraz pomagać użytkownikom w zrozumieniu ich wyborów dotyczących prywatności w naszym Centrum bezpieczeństwa.

Rzecznik TikToka dla Mashable

Możemy się spodziewać, że domyślne wprowadzenie spersonalizowanych reklam spotka się z ostrą reakcją ze strony ekspertów do spraw prywatności oraz obrońców praw konsumenta. Grupa użytkowników aplikacji z Unii Europejskiej oskarżyła ostatnio firmę o kierowanie „ukrytych reklam” do dzieci na podstawie ich danych.

Jeśli szukacie codziennej dawki technologicznych newsów w rozrywkowej formie, koniecznie zaobserwujcie TikToka Tabletowo.