Tik-Tok

TikTok stanie się 3. największym medium społecznościowym w 2022 roku

Facebook oraz Instagram. Tylko te dwa serwisy, będą w przyszłym roku dzielić TikTok od stania się najbardziej popularną platformą mediów społecznościowych. Nie będzie to łatwe zadanie, lecz patrząc na rozwój firmy z Singapuru, korona jest już w zasięgu ręki.

Reklama

TikTok walczy o użytkowników

755 milionów użytkowników miesięcznie – takie liczby są przewidywane dla popularnej aplikacji z krótkimi filmikami, opartymi o wielokrotnie wykorzystywane efekty dźwiękowe. Baza użytkowników serwisu stale się zwiększa. W 2021 roku TikTok zaliczył wzrost o 40,8%, a rok wcześniej – 59,8%.

TikTok musi wykonać jeszcze wiele pracy, by myśleć o walce z mediami społecznościowymi Marka Zuckerberga (źródło: eMarketer)
TikTok musi wykonać jeszcze wiele pracy, by myśleć o walce z mediami społecznościowymi Marka Zuckerberga (źródło: eMarketer)

Gdy spojrzymy na wyniki finansowe Facebooka, miesięczna liczba aktywnych użytkowników to już 2,91 miliarda ludzi! Instagram nie jest o wiele gorszy, docierając do niecałych 2 miliardów. TikTok ma przed sobą potężne wyzwanie, o ile włodarzom firmy zależy w ogóle na prześcignięciu gigantów Marka Zuckerberga.

TikTok wkracza do gastronomii

Jednym z sposobów na walkę z gigantami od Meta, może okazać się TikTok Kitchen. Jak donosi Engadget, serwis nawiązał współpracę z Virtual Dining Concepts, aby stworzyć restauracje-widmo. Na początku to będzie 300 lokacji w samym USA, lecz koncept może zostać rozszerzony do nawet 1000 placówek, działających pod koniec przyszłego roku.

Sam pomysł jest banalnie prosty. Zobaczyłeś na filmiku danie, które chciałbyś spróbować, ale nie dasz rady ugotować go samodzielnie? Nic nie szkodzi, portal przygotuje je za Ciebie, zajmując się również dostawą. Co ciekawe, platforma ma zamiar dzielić się przychodami z twórcami najlepszych przepisów. Nie wiemy jednak w jaki sposób, medium będzie w stanie określić oryginalnego autora dania.

TikTok Kitchen to jeden z najciekawszych pomysłów na połączenie mediów społecznościowych i gastronomii
TikTok Kitchen to jeden z najciekawszych pomysłów na połączenie mediów społecznościowych i gastronomii

Nie jest to najgłupszy pomysł – ostatnio z dziewczyną sami smażyliśmy pierś z kurczaka, właśnie na bazie przepisu z singapurskiej platformy. Powiem tyle: miód, sos sojowy oraz pokrojony czosnek to zaskakująco świetne połączenie. Dlatego też absolutnie wierzę w ten pomysł, zwłaszcza że firma ma zamiar współpracować z twórcami najpopularniejszych dań. Jeżeli tak świetnych inicjatyw będzie więcej, TikTok może za jakiś czas sięgnąć po koronę największego medium społecznościowego.