(fot. pixabay.com)

Tesla Model S i X – prawie 135 tys. samochodów czeka wizyta w serwisie

Niestety, akcje serwisowe to dość powszechne zjawisko w branży motoryzacji. Dotyczą one także producenta podobno najbardziej nowoczesnych samochodów. Tak, Tesla zamierza wezwać swoich klientów na naprawę wadliwego modułu.

Brak dostępu do ekranu to poważna usterka

W połowie stycznia głośno zrobiło się o problemach, które dotyczą wybranych samochodów Tesli – dokładniej Modelu S i Modelu X. Okazało się wówczas, że jeden z elementów z czasem ulega zużyciu, co może mieć negatywny wpływ na poziom bezpieczeństwa.

Elektryki z chipem NVIDIA Tegra 3 są bowiem wyposażone w pamięć 8 GB eMMC NAND, która jest intensywnie wykorzystywana przez oprogramowanie. Skutkiem tego jest cykl życia wynoszący około 5-6 lat. Po tym okresie istnieje duże prawdopodobieństwo, że pamięć ulegnie awarii, co może zablokować możliwość korzystania z ekranu.

Tesla Model S
(fot. Tesla)

W związku z tem, że Tesla w dużym stopniu opiera obsługę samochodu o dotykowy ekran, to problemy z nim należy uznawać za naprawdę poważne. Przykładowo, w tym przypadku użytkownik nie może skorzystać z kamery cofania, systemu Autopilot, a także nie ma możliwości poprawnego ustawienia klimatyzacji.

Nic więc dziwnego, że interweniować postanowił amerykański National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Agencja poprosiła producenta samochodów elektrycznych o wycofanie aż 158 tys. pojazdów – Modelu S z lat 2012-2018 i Modelu X z lat 2016-2018.

Tesla rozpocznie akcję serwisową

Firma Elona Muska najwidoczniej ugięła się pod presją NHTSA. Jak wskazuje najnowszy raport The Wall Street Journal, Tesla zamierza wezwać do serwisu 135 tys. pojazdów, które mogą ulec awarii wspomnianego wcześniej modułu. Programem wymiany będą objęte sedany Model S i SUV-y Model X.

Należy zaznaczyć, że producent elektryków nie jest zbyt entuzjastycznie nastawiony do wspomnianej akcji. Tesla wcześniej już odrzuciła argumentacje, że mamy do czynienia z wadą. Według firmy, oczekiwanie, że pamięć eMMC będzie działać przez cały okres użytkowania pojazdu nie ma większego sensu.

Na szczęście, akcja serwisowa zostanie przeprowadzona. Narażony na awarie element zostanie oczywiście wymieniony za darmo.

Warto dodać, że w świecie Tesli ostatnio dzieje się naprawdę sporo. Poznaliśmy datę produkcji modelu Roadster, Model S doczekał się znacznego odświeżenia wnętrza, a także poznaliśmy wersję Plaid+ o imponujących osiągach.