(fot. Facebook)

Tak wygląda nowe logo Facebooka. Ma pojawić się w wielu miejscach

Lepsze mobilne aplikacje? Zdrowsze podejście do prywatności? Ciemny motyw na desktopie? Nie, na to użytkownicy Facebooka muszą jeszcze poczekać. Tymczasem firma Marka Zuckerberga pochwaliła się nowym logo.

Facebook to nie tylko jedna strona i jedna aplikacja

Mamy do czynienia z prawdziwym gigantem serwisów społecznościowych. W rękach Facebooka jest Instagram i WhatsApp, a więc sama czołówka. Owszem, mamy jeszcze Snapchata, ale część z jego funkcji prawie przekopiowano do Messengera i Instagrama. Z kolei jeśli chodzi o TikToka, to można odnieść wrażenie, że imperium Marka Zuckerberga nie traktuje go jako silnego zagrożenia.

Nowe logo ma właśnie odróżnić całą firmę Facebook od aplikacji i strony internetowej. Celem jest pokazanie, że dziś nazwa Facebook to nie tylko niebieski serwis społecznościowy, ale całe portfolio produktów. W związku z tym, znacząco zmienione logo pojawi się w innych aplikacjach, aby użytkownicy wiedzieli, że chociażby Instagram i WhatsApp to oprogramowanie rozwijane przez zespoły należące do Facebooka.

Logo ma zostać wykorzystane w ciągu najbliższych tygodni w produktach Facebooka i materiał marketingowych. Firma pochwaliła się, jak dokładnie będzie to wyglądać w przypadku aplikacji Instagram. Na poniższych grafikach nie mamy już charakterystycznego niebieskiego kwadratu z wpisaną literą „f”. Zamiast tego widoczny jest napis Facebook z prostą czcionką, utrzymany w jednym z wcześniej przygotowanych schematów kolorystycznych.

Antonio Lucio, dyrektor marketingu Facebooka, poinformował na łamach Bloomberga, że rozważano zmianę nazwy firmy, aby jeszcze wyraźniej oddzielić całość od aplikacji Facebook. Finalnie jednak zrezygnowano z tego pomysłu – Facebook nie chce ukrywać się ze swoimi problemami. Zamiast tego celem jest pokazanie, że firma tworzy popularne i lubiane produkty. W założeniach ma to sprawić, że ludzie bardziej polubią Facebooka, który po licznych aferach raczej nie ma dobrej opinii.

Wszystko fajnie, ale…

Owszem, nowe logo może się podobać. Jeśli jednak Facebook chce być ponownie lubiany, to powinien skupić się na innych, znacznie ważniejszych rzeczach. Po pierwsze, warto wreszcie naprawdę zadbać o prywatność użytkowników. Po drugie, najwyższy czas na wprowadzenie usprawnień w mobilnych aplikacjach, a także w wersji dostępnej przez przeglądarkę internetową.

źródło: Facebook, The Verge