Steam Deck konsola Valve
Steam Deck

Steam Deck vs Nintendo Switch. Konsola Valve jest ogromna!

Steam Deck ma ujrzeć światło dzienne już 25 lutego. Z dnia na dzień do internetu trafiają coraz to bardziej szczegółowe informacje na temat konsoli Valve. Jeden z YouTuberów zestawił ostatnio Steam Decka z kilkoma poprzednimi handheldami.

Reklama

Steam Deck rozmiarem większy od konkurencji

Rozmiarem i wyglądem Steam Deck przypomina najbardziej… kontroler od Wii U. YouTuber Cary Golomb wykorzystał swój wczesny dostęp do konsoli Valve, by zestawić sprzęt z różnymi poprzednikami. Na Twitterze stworzył długi wątek, w którym robi zdjęcie najnowszego handhelda obok wielu innych konsol oraz gamingowych akcesoriów.

Z tego wątku można wyciągnąć jeden, prosty wniosek – Valve stworzył naprawdę potężną konsolę. Potężną w sensie gabarytów. Toż to prawdziwy obelisk.

Obok Switcha, Steam Deck wygląda jak jego starszy brat. Niektórzy użytkownicy konsoli Nintendo wiedzą doskonale, że nie jest to mały sprzęt. Nie mieści się raczej do kieszeni, ewentualnie do kieszeni bluzy lub kurtki, wymaga oddzielnego pokrowca, ale jest na tyle kompaktowy, że można swobodnie używać go w komunikacji miejskiej, cierpliwie czekając na swój przystanek.

Steam Deck poświęca kilka rozwiązań w imię potężnego, 7-calowego ekranu oraz dodatkowych touch padów. D-Pad po lewej stronie oraz przyciski XYAB po prawej wydają się ledwo mieścić na zewnętrznej obudowie.

Pierwsze recenzje konsoli Valve

Steam Deck nie doczekał się jeszcze pełnoprawnych, szczegółowych recenzji, ale jest już kilka materiałów zdradzających więcej informacji o konsoli. Najpopularniejszym z nich jest wideo autorstwa Linusa z kanału LinusTechTips.

Valve nałożył na posiadaczy konsoli pewne ograniczenia. Nie mogą jeszcze nic mówić o serwerze operacyjnym, a podczas testów mogą wspominać wyłącznie siedem gier – Forza Horizon 5, Control, Dead Cells, Ghostrunner, Devil May Cry 5, Portal 2 i Street Fighter V:CE.

Steam Deck konsola Valve

Steam Deck pozwala tym produkcjom osiągnąć stabilne 60 kl./s. Tak sytuacja wyglądała na niskich, domyślnych ustawieniach w Control. W DMC5 udało się nawet utrzymywać powyżej 80 klatek. Niestety tego nie można powiedzieć o Forzie, która trzyma klatki, ale samo doświadczenie, zdaniem Linusa, jest nierówne.

Chociaż wiele elementów konsoli, jak chociażby ekran czy analogi, robią na Linusie wrażenie, kwestionuje odrobinę komfort gry. Steam Deck wyposażono w D-pad, dwa touch pady oraz dwa analogi, oferując tym samym wiele różnych sposobów na grę. Większość przycisków można komfortowo wciskać z neutralnej pozycji, ale niektóre z nich wymagają odrobiny gimnastyki.

W nadchodzących tygodniach zobaczymy prawdopodobnie jeszcze wiele podobnych materiałów. Technicznie konsola zdaje się działać na bardzo wysokim poziomie i oferować płynny i stabilny gameplay. Komfort gry przy tak dużym handheldzie może jednak dla niektórych okazać się problemem.