Droga samuraja biegnie w ciemność – sprzedaż smartfonów Sony spada o 55% w rok

Smutek. Chyba takie uczucie towarzyszy mi, kiedy przeglądam dane dotyczące sprzedaży smartfonów Sony w drugim kwartale 2019 roku. Rzeczywistość jest dla japońskiego producenta nad wyraz okrutna. Dział mobilny firmy złożył najgorszy raport finansowy od 9 lat.

Reklama

Zgodnie z informacjami, jakie Sony przekazało za pośrednictwem swojej strony internetowej, firmie przez trzy miesiące udało się sprzedać zaledwie 900000 smartfonów. To tragicznie słaby wynik – tak źle nie było od lat. Jeszcze rok temu firma zaraportowała sprzedaż dwóch milionów telefonów rozesłanych do sklepów. Już wtedy było to porażką w porównaniu z latami 2013-2014, gdzie dział mobilny Sony radził sobie naprawdę dobrze.

Reklama

W wyniku tych gwałtownych zmian, dział finansowy Sony przewiduje, że sprzedaż smartfonów przyniesie tylko 3,55 mln dolarów przychodu, co jest szacunkiem o 7% niższym niż wcześniejsze prognozy. Z tego powodu na pewno „oberwie” także zysk operacyjny.

Biorąc pod uwagę wyjątkowo ponure perspektywy, Sony Mobile jeszcze bardziej obniżyło swoje oczekiwania względem najbliższych miesięcy. Firma ma nadzieję, że w całym 2019 roku sprzeda 4 miliony smartfonów, choć wcześniej spodziewano się spieniężenia 5 milionów urządzeń.

Spoglądając wstecz, można wyciągnąć prosty wniosek: czas samurajów już minął. Tak jak niegdyś silne HTC, tak też Sony czeka w najbliższych latach kompletne stoczenie się w dolinę, z której nie będzie już wyjścia. Popularność nowych smartfonów Japończyków, niezależnie od ich wysokiej jakości, będzie już tylko cichym echem dawnej chwały. Firma już chyba pogodziła się z tym losem. Pytanie tylko, czy w tej podróży ku ciemności zdoła zachować honor.

Sony pobije kolejny rekord? Xperia 1R podobno z ekranem… 5K!

źródło: Sony, xperiablog.net dzięki GSMarena
grafika główna pochodzi z gry Sekiro: Shadows Die Twice. Jej recenzję przeczytacie tutaj

  1. Sony chciałoby dużo na użytkowniku zarobić, ale do zaoferowania ma niewiele. W takiej sytuacji przegra nawet z byle jakim „chińczykiem” w dobrej cenie. Sony to nie Apple czy nawet Samsung, niestety…

  2. Stać ich na to, by dział mobilny trzymać przy życiu. Jeśli z innych gałęzi są dochody to nie muszą tego zamykać. Głównym dochodem HTC były telefony, tutaj są filmy i cała reszta.

  3. Jakość jaka była kilka lat temu każdy wie. Przegrzewanie się telefonów, pękające samoistnie ekrany i Sony mające to w 4 literach i wypuszczające kolejną generację telefonów z tymi samymi wadami.
    Do tego mocno przestarzała stylistyka i kiepska nakładka systemowa.
    Najgorsze, że cały czas żyli (i żyją) w przekonaniu, że ludzie chcą kupować ich telefony bo to Sony i logo samo sprzeda sprzęt.
    Te czasy się skończyły i nikt nie kupi nudnego telefonu za gigantyczne pieniądze, jak ma tańsze a porównywalne alternatywy, albo podobnie wyceniony, ale po prostu lepszy sprzęt.

    1. Samsung różowe ekrany, długie oczekiwanie na aktualizacje i inne wpadki mniejsze lub większe przy modelach a i tak się sprzedają. Winą tutaj jest po prostu fatalny marketing, a nie to co piszesz.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama